DVD of tegoedbon: overweging over waarde

Opbouwende kritiek is welkom.

DVD of tegoedbon: overweging over waarde

Postby geenbon » Mon Feb 22, 2016 7:01 am

Bij de laatste elektor zat niet de jaarlijkse jaarDC/jaarDVD, maar een tegoedbon: je zou ook online op kunnen zoeken, dus waarom nog een DVD? In plaats daarvan een tegoedbon van maar liefst EUR 10,-.

Als je daaraan gaat rekenen, blijkt dat hier heel weinig van klopt.

De truuk van de jaarlijkse DVD is natuurlijk, dat deze gewoon met het tijdschrift meekan, en er dus geen aparte verzend/handlingkosten zijn. Dat was een slimme zet. Maar de situatie is nu anders:

Een jaar-DVD kost nu 27.50 + 5,0 verzendkosten = 32.50. Voor abonnees is er korting: 24.95 + 5.0 verzendkosten is 29.95. De tegoedbon heeft slechts een waarde van EUR 10,-.

Maar er is meer. Een tegoedbon werkt op de bruto-prijzen, dus zonder lidmaatschapskorting. De bon is dus geen EUR 10,- waard, maar slechts 9,-. Daarbij komt dat je een tegoedbon in een keer moet besteden, een restant gaat verloren.

Bovendien het het adreslabel normaal een aanbod voor een boek zonder verzendkosten; dat is nu "vervallen" en in plaats daarvan dus deze tegoedbon.

Me dunkt dat een tegoedbon met een effectieve waarde van EUR 9.00 in plaats van een product van EUR 32.50 een hele slechte ruil is. Iemand heeft bepaald niet kunnen rekenen toen dit het voorstel was.

Nu blijkt dat ik de DVD niet eens kan bestellen omdat het inloggen met het wachtwoord, opgeslagen in mijn browser, niet meer werkt..

Ik ben niet tevreden.
geenbon

Re: DVD of tegoedbon: overweging over waarde

Postby eriksl » Mon Feb 22, 2016 8:43 am

Ik denk dat iemand juist wèl heel goed heeft kunnen rekenen ;)
eriksl

Postby rboejie » Mon Feb 22, 2016 9:59 pm

In het vorige topic had ik dat rekensommetje ook al gemaakt. Recent was het ook weer dat in de advertentie twee kortingen bij elkaar opgeteld worden, maar bij het afrekenen dus niet en de beloofde korting helemaal niet bestaat.
Maar om op de andere vraag een antwoord te geven: 'Waarom zou je de DVD nog willen als je on-line kunt zoeken?' Welnu, dat is simpel. Als je geen lid meer bent heb je nog wel de DVD, maar kun je niet meer zoeken. Marketingmensen die techneuten voor de gek proberen te houden, naief toch?
rboejie

Postby arjen h. » Thu Feb 25, 2016 9:13 am

geenbon wrote:Bij de laatste elektor zat niet de jaarlijkse jaarDC/jaarDVD..... Nu blijkt dat ik de DVD niet eens kan bestellen .....

Volgens hier verschijnt hij ook pas in maart. Ik denk nog ff geduld dus....

geenbon wrote:... het inloggen met het wachtwoord, opgeslagen in mijn browser, niet meer werkt

Stuur hiervoor even een mail naar Elektor met het verzoek je hiermee te helpen.
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby HB » Thu Feb 25, 2016 10:37 am

Dit jaar heeft Elektor besloten om de DVD niet meer standaard naar alle Gold-leden te versturen, omdat steeds meer mensen gebruik maken van de elektormagazine-website om artikelen te bekijken of onderwerpen op te zoeken. Maar Gold-leden kunnen nog steeds kiezen voor een DVD, zoals vermeld staat achter op het adreslabel bij het maart/april-nummer. Degenen die daar geen behoefte meer aan hebben, kunnen als alternatief een tegoedbon-code krijgen van 10 euro. De keus ligt bij u!
U kunt uw keuze aangeven op het formulier dat hier te vinden is:
https://www.elektormagazine.nl/articles ... or-members

Volgend jaar zullen we zeker bekijken op welke manier de DVD nog deel zal uitmaken van het Gold-lidmaatschap en welke alternatieven daarvoor mogelijk zijn.

Redactie Elektor
HB
Administrator

Return to Alle Hens aan Dek