losse artikelen kopen

Opbouwende kritiek is welkom.

losse artikelen kopen

Postby pbaak » Fri Aug 14, 2015 10:43 pm

In vroeger jaren kon men losse artikelen kopen. Dat was soms heel handig. Ik moest er aan denken toen ik het aanbod voor de USB-RS232 interface zag. Voor de prijs (tijdelijk eur 90) hoef je het niet te laten. Zo kan ik mijn rs232 gestuurde apparaten weer gebruiken. Die chinese USB-RS stekkertjes zijn daarvoor niet goed geschikt.

In vroeger jaren zou ik het bijbehorende artikel (één of desnoods meer) meteen downloaden en handig in een projectmap stoppen. Dan hoef ik niet de artikelen uit de stapel dvd's en paper te gaan zoeken. Voor de paar euro hoef je het ook niet te laten. En dan de hardware kopen in de shop. Dan kan zo niet meer.

Tijdens WOTS zei een dame van Elektor me dat de verkoop van losse artikelen weer zou terugkomen, maar nee dus. Elektor heeft hier een business model dat zichzelf in de weg zit. Of anders gezegd, als je hardware verkoopt moet je de info erover laagdrempelig toegankelijk maken. Zoniet dan blijft de aankoop achterwege.

Iemand die ook de losse downloads mist? // bedroefd slapen gaat
pbaak

Re: losse artikelen kopen

Postby arjen h. » Sat Aug 15, 2015 10:23 am

Bij een aantal producten wordt volgens mij het artikel wel ter beschikking gesteld. Ik zal ze bij Elektor vragen of dit hierbij ook kan.
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Return to Alle Hens aan Dek