ChipCap 2 (temperatuur/vochtigheidsmeter) breakout

Opbouwende kritiek is welkom.

ChipCap 2 (temperatuur/vochtigheidsmeter) breakout

Postby eriksl » Thu Jul 23, 2015 4:20 pm

Wederom een klacht over de Elektor shop (helaas).

De CCA2 (ChipCap 2) breakout board wordt verkocht als versie met i2c (wat ik nodig heb). De markeringen op het BOB geven ook SDA/SCL aan (i2c dus). Maar wat er op zit is een CC2A, dat is de analoge versie, met PDM-output. Alleen de CC2D versie heeft een i2c interface. En die zit er dus niet op.

Jammer, kan in de prullenbak, zo heb ik er niks aan.
eriksl

Re: ChipCap 2 (temperatuur/vochtigheidsmeter) breakout

Postby arjen h. » Thu Jul 23, 2015 8:30 pm

Heb je al contact gezocht met Elektor om het probleem op te lossen cq wel een juist exemplaar te ontvangen?
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby thijsbeckers » Fri Jul 24, 2015 8:18 am

Hoi Eriksl,

We betreuren het ten zeerste, maar er is helaas wat mis gegaan bij de productie van deze modules, waardoor de verkeerde versie van de sensor erop terecht is gekomen. (De verkoop is inmiddels ook gestopt). We werken aan een oplossing (hoewel dat op het moment wat lastig is met vakanties en zo). We weten nog niet precies of we het beste de software kunnen omschrijven voor de analoge sensor of dat we de modules allemaal terug moeten halen en de sensor vervangen of dat we er maar twee versie van moeten maken...

Als je de module terug wilt sturen, neem dan alsjeblieft contact op met onze klantenservice.
thijsbeckers

Postby eriksl » Fri Jul 24, 2015 1:28 pm

Dat klink heel redelijk. Het staat dus niet fout in de shop ofzo.

Ik heb echt de i2c-versie nodig, ik gebruik 'm voor m'n eigen project. Dat heeft op zich geen haast omdat ik ook gebruik maak van digipicco's, am2321's en htu21's. Maar ik zou het wel erg zonde vinden als ik 'm uiteindelijk helemaal niet kan gebruiken.
eriksl

Postby eriksl » Tue Aug 11, 2015 3:33 pm

De klantenservice heeft inmiddels contact opgenomen om e.e.a. op te lossen.
eriksl

Return to Alle Hens aan Dek