EL website

Opbouwende kritiek is welkom.

EL website

Postby petrus bitbyter » Tue Mar 18, 2014 11:57 am

Ik heb de startpagina van mijn webbrowser gewijzigd. Bij Elektor verwacht(te) ik informatie, geen grootscheepse reclame. Van die schreeuwerige reclames zijn er al te veel op allerlei andere websites. De nu doorgevoerde verandering is bepaald geen verbetering.

petrus bitbyter
petrus bitbyter

Re: EL website

Postby stef66 » Wed Mar 19, 2014 7:16 am

P,

Het lijkt inderdaad meer op een webshop.

Ikzelf zit al enige tijd te twijfelen hoelang ik nog lid moet blijven, ben maar een hobbyist:
- de blad is de laatste jaren zeer sterk in prijs gestegen,
- de laatste halfgeleider gids is ook niet meer wat het geweest is ( < 20 schakelingen! ),
- je moet van elk type IC wel een programmer thuis hebben anders kun je niets meer bouwen,
- je moet wel SMD 0805 of nog kleiner kunnen solderen/verwerken anders tel je niet meer mee,

Stef

PS? Huh? Nu heet ik ineens stef66 ipv stekro010...
stef66

Postby schueler » Thu Mar 20, 2014 12:26 pm

Ik schrok even toen ik de vernieuwde pagina een paar dagen geleden zag...
Eerst werkten een aantal links niet....
Later weer wel maar kon ik alleen op de Nederlandstalige site inloggen en de rest niet.
Nu lijkt het weer wel te lukken...
Niet echt handig om in fases in de lucht te gaan.
Of het nu verbeterd is of niet... tijd zal het leren.

Als voordeel zie ik nu wel dat de forum meer bij elkaar zitten zodat je eenvoudiger ook op andere-talige forums kunt kijken, vragen of helpen.
Ben minder blij met de elektor.nl site. Dat lijkt nu mee op een schreeuwerige verkoop site, maar dat kan aan mij liggen.

Betreft de schakelingen van de laatste tijd stoor het mij ook enigszins dat je daar allerlei tools zoals programmers en software nodig hebt die meestal aardig in prijs zijn voor een hobbyist.
Het zou mooi zijn als elektor ook eens wat meer kan bedingen bij bedrijven voor korting bij bedrijven voor hun lezers of eventueel prijzen voor de studenten versies voor hun lezers, zeker nu ze internationaal opereren.
Veel freeware tools van de fabrikanten zijn te gelimiteerd voor hobbyisten.

Veel programmers zijn via internet wel te vinden als DIY zelfbouw kitjes en dergelijke.
Misschien iets voor elektor om dat eens mooi op een rijtje te zetten en eventueel via de shop ook beschikbaar te stellen.
Wel in het achterhoofd houdend dat veel pc's en laptops geen parallelle of seriële poort meer hebben.

Denk aan programmers voor Atmel, Microchip, ARM, FPGA (Xilixn/Altera/Lattice), CPLD (idem), etc.
Liefst zodat ook de huidige low voltage versies geprogrammeerd kan worden ;)

Kan wel eens een opzetje maken in een van de forums met de programmers die ik gebruik en gebouwd heb... waar andere op aan kunnen vullen.

Ben
schueler

Postby schueler » Thu Mar 20, 2014 12:30 pm

Een mooi voorbeeld van "jammer" vindt ik de arduino lijn die ze nu toegevoegd hebben...
Die vindt ik nog behoorlijk aan de prijzige kant als je ze ook bij dx.com of aliexpress.com voor een derde van de prijs kunt aanschaffen, opgestuurd en al... :roll:

Ben
schueler

Postby msilvius » Thu Mar 20, 2014 10:22 pm

Roep dat maar niet op de Arduino site.
Dan gaan er een paar helemaal over de rooie dat dat illegale Arduino's zijn want het hele Chinese volk word uitgebuit om die te maken.
En de kwaliteit zou verschrikkelijk zijn (heb ik nog nooit wat van gemerkt).
En de copyrights op de logo's word geschonden.
En het Arduino forum word dan niet betaald.
En, en en.

Behalve dat alles wil hier Elektor er ook nog wat aan verdienen.
Tja, dan ben je dus te duur.
msilvius

Postby schueler » Fri Mar 21, 2014 10:24 am

Daar heb je wel gelijk in maar het prijsverschil is erg klein in vergelijking met de prijzen bij distributeurs.
Had eigenlijk wel verwacht dat ze juist een voordeel van hun lezers zouden kunnen afdwingen.

Zelf gebruik ik een mix van "officiële" en niet "officiële" versies. Voor veel applicaties is er geen verschil, op eentje na dan.
Als je een ethernet shield gebruikt lijkt het er op dat de reset voor de W5100 te kort is. Door een extra c'tje toe te voegen op de reset naar ground is dat op te lossen.

Los daar van, mij opmerking om eens een lijst te maken van DIY programmers voor de verschillende controllers en fpga's lijkt me wel een goeie...
Ik denk alleen dat een forum daar wat lastiger voor is omdat je die wat lastiger kunt bewerken ten opzichte van een wiki.
Maar ik zal volgende week eens een poging wagen.

Ben
schueler

Postby georgedb » Sun Apr 06, 2014 10:07 am

Treurig en tranentrekkend slecht, deze nieuwe über-commerciële website. Ik denk ook niet dat dit gaat werken.
Ik heb veel losse bladen gekocht de afgelopen jaren (omdat het tijdschrift zelf ook wat is afgegleden, reden om het abonnement op te zeggen), waar kan ik de bijbehorende software nu vinden? Of de fouten die toch zo af en toe in publicaties sluipen. Al met al geen verbetering. Het is ook niet zo dat je even moet wennen aan waar alles nu staat, maar het hele concept is slecht.

Ik voel me:
:(
:shock:
:?
:cry:
:evil:
georgedb

Return to Alle Hens aan Dek