High-end propellerklok

Opbouwende kritiek is welkom.

Postby stekro010 » Tue Jan 28, 2014 12:00 am

Beste lezers,

Als ik de SMD weerstanden en Condensatoren wil bestellen, welk type moet ik dan hebben bij bijv Farnell?
Als ik nu op zo'n site selecteer op 0805 krijg ik zeer veel typen van 1/8 en grote prijsverschillen.
stekro010

Postby arjen h. » Tue Jan 28, 2014 12:00 am

Merk en type doet er niet zo toe. Let vooral op het minimum te bestellen aantal. Aan rollen van 1000 of meer stuks heb je niet zoveel.
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby petrus bitbyter » Tue Jan 28, 2014 12:00 am

stekro010Beste lezers,

Als ik de SMD weerstanden en Condensatoren wil bestellen, welk type moet ik dan hebben bij bijv Farnell?
Als ik nu op zo'n site selecteer op 0805 krijg ik zeer veel typen van 1/8 en grote prijsverschillen.

Zeker bij Farnell kun je uitgebreid filteren op allelei eigenschappen. Tolerantie, maximale spanning, temperatuurgevoeligheid en nog meer zaken. Bij condensatoren moet je even op de spanning letten. Voor het overige zijn de goedkoopste in het algemeen goed genoeg voor hobbyprojecten.

Bij de prijzen is het even oppassen. Bij Farnell worden ex. BTW prijzen vermeld, bij Conrad weer niet. Ook de minimale ordergrootte en de verzendkosten kunnen een flinke invloed op de uiteindelijke prijs hebben. Juist vorige week bestelde ik nog wat onderdelen die bij elkaar minder kosten dan de verzending. Dat wist ik van te voren maar als je het niet in de gaten hebt, kan het een onaangename verrassing opleveren.

petrus bitbyter
petrus bitbyter

Postby nieuw 2 » Tue Jan 28, 2014 12:00 am

Ga in alle geval voor 1% weerstanden. Dan weet je zeker dat je de weerstanden ook nadien nog kan gebruiken. Neem je 5% en je hebt nadien 1% nodig, dan moet je weer bestellen en apart bewaren.
nieuw 2

Postby Guest » Wed Jan 29, 2014 12:00 am

stekro010Beste lezers,

Ik heb alle onderdelen inmiddels binnen. Helaas heeft Farnell niet alles en heb ik de rest bij digi key besteld zodanig dat ik bij beiden geen verzenkosten hoefde te betalen. Let op bij digikey krijg je nog een verrassing aan de voordeur bij de aflevering....douane kosten.
Guest

Postby stekro010 » Fri Feb 21, 2014 12:00 am

Oke bedankt voor jullie antwoorden, heb eerst een setje van 10 SMD 0805 weerstanden gekocht en ben gaan oefenen met solderen. onder een loeplamp met led verlichting is dit goed te doen.

Ook alle onderdelen probeer ik te bestellen.....

Maar de MAX6957AAX kan ik niet bij Farnell of Digikey (0 op voorraad vinden, nog iemand een goed idee?
stekro010

Postby arjen h. » Fri Feb 21, 2014 12:00 am

RS Online, alleen moet je wel iemand (een bedrijf) vinden bij wie je mee kunt liften met de bestelling. Geen verkoop aan particulieren.

klik

Er staat er ook een op ebay, maar die prijs is wat hoog.

Edit: Mouser, let op verzendkosten

Misschien kun je sampelen bij Maxim...'
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Re: High-end propellerklok

Postby stef66 » Wed Mar 19, 2014 7:19 am

Arjen,

Dat idee van Sampelen was een goed idee, nu heb ik ze gratis 8-)

De rest heb ik op Ebay gekocht, het lukt ze toch weer om elektuurlijke onderdelen te vinden.

Ben ondertussen begonnen met de bouw.....
Doe elke dag een paar onderdeeltjes na mijn werk.

Als ik iets toonbaars heb zal ik het posten.

Stef
stef66

Re: High-end propellerklok

Postby stef66 » Fri Apr 11, 2014 12:53 pm

Da's lekker! (NOT)

Nu staat er op die reclame site/elektor hoofdpagina een aanbieding van de Propellorklok voor 99 euri!

Had ik graag eerder geweten dan had ik niet zoveel moeite hoeven doen om om 4 verschillende sites de onderdelen bij elkaar te schrapen!!
Zit nu regelmatig onder de grote loeplamp te solderen, ben nog lang niet klaar.......en dan maar hopen dat alles het doet.....

TIP voor de redactie:
Kondig van te voren even aan wanneer het complete pakket er komt en wat de prijs is:
> snelle bouwers kunnen dan direct gaan bouwen (als ze niet willen wachten op het pakket)
> hobbyisten kunnen er dan voor kiezen om even te wachten en in 1 keer het hele gebouwde (+ geteste) pakket te hebben!

BTW stef66 = stekro010
Waarom ik nu een ander account heb snap ik ook niet.... :?
stef66

High-end propellerklok

Postby evert » Tue May 06, 2014 7:25 pm

Wie van jullie heeft de propellerklok al werkende?
Mijn propellerklok werkt inmiddels, echter er zit een klein (waarschijnlijk) softwareprobleem in.
Namelijk de temperatuur wordt niet geupdate tijdens normaal bedrijf.
Wanneer ik naar een volgend programma ga wordt dit wel gedaan.
Als ik in de software kijk, zou de temperatuur elke minuut ververst moeten worden.
Aangezien bij een nieuw programma dit wel gebeurd weet ik zeker dat de temperatuur verandert is.

Heeft iemand hetzelfde probleem? aangezien het waarschijnlijk een softwareprobleem is zouden meer mensen dit probleem moeten hebben

Ik hoor het graag,

Evert
evert

Previous

Return to Alle Hens aan Dek