usbprog

Opbouwende kritiek is welkom.

Postby btje » Wed Sep 26, 2007 12:00 am

Hallo

Ik was aan het kijken naar de usbprog en mij valt op dat elektuur de versie 2 verkoopt en de ontwerper versie 3.

Die volgens mij beter is en ook uitgebreider.

Hoe kan dit?
btje

Postby timmiee » Thu Sep 27, 2007 12:00 am

wat ik zie op de site van de auteur is dat versie 3 in elkaar gezet is(of althans de smd) en versie 2 niet maar ik ben benieuwd wat elektor zegt

nog een vraagje van mij kant: zit de bootloader er al in geprogrameerd net als de fuses
timmiee

Postby btje » Fri Sep 28, 2007 12:00 am

Volgens mij moet je alles programmeren staat ook in het verhaal van elektuur
btje

Postby timmiee » Sat Sep 29, 2007 12:00 am

hier is nog een discussie gaande over de usbprog en er wordt ook druk overlegd over een pic firmware voor de usbprog'
timmiee

Postby timmiee » Sun Oct 14, 2007 12:00 am

wat ik vind tegen vallen is dat er nog geen antwoord is van elektuur

evenals de usbprog die ik 2 weken geleden heb besteld

ondertussen wel gekeken naar de site van de auteur en daar staat dus ook expliciet vermeld dat je de bootloader erin moet zetten

dus ben ik opzoek gegaan naar een programmer voor avr een lowcost avrpogrammer kan men hier vinden: www.lancos.com inclusief de besturingssoftware PonyProg

nu blijft de vraag bestaan:
welke versie wordt er door elektuur uitgeleverd?
zit er al een bootloader in?
waar is de mijne?, maar daar zal ik dan de verkoop voor moeten bellen.
timmiee

Postby drejansen » Wed Dec 05, 2007 12:00 am

Goede morgen,

Ik heb indertijd het boek Elektronica en Visual Basic gekocht.
Helaas zitten er niet op alle computers een DIL-9 seriële plug.
Kan de USBprog art nr. 060224-71 ook de handshake aansturen?
Dan is dit boek weer actueel, koop ik meteen zo'n interface.

De foto in het oktober nummer en de foto op de site en in het dec. nummer verschillen, kristal, chipafmeting, knopje, etc.
Praten we hier over hetzelfde?

Ik wil een RS232 plug hebben, waarop ik de experimenten uit het boek kan aansluiten.

Groeten, Dré Jansen
Het leven is een groot feest, maar je moet zelf de slingers ophangen
drejansen

Postby timmiee » Thu Jan 03, 2008 12:00 am

beetje laat maar nee de usbprog kent geen handshakelijnen
timmiee

Postby durkvell » Tue Dec 02, 2008 12:00 am

Het lijkt erop dat deze draad al een tijdje gedoofd is, maar ....

Een paar maanden geleden heb ik de USB-prog besteld. Ik heb geprobeerd de bootloader erin te programmeren, wat niet lukte. Ik heb de dag in Eindhoven bezocht en de USBprog meegenomen in de hoop het ding geprogrammeerd te krijgen. En dat lukte zowaar. Iemand van de Elektuurmannen was bereid dit te doen en een paar dagen daarna had ik m geprogrameerd en al via de post retour! Daarvoor mijn dank!! Alleen werkt het ding nog altijd niet. Ik zie nu ook ellenlange berichten op allerlei forums over de problemen die er zijn. Natuurlijk hoop ik dat de problemen opgelost worden, maar het lijkt me zaak dat tot die tijd de verkoop begeleid wordt met een flinke waarschuwing van Elektors kant! Het product is gewoon nog niet af en dus niet klaar voor de verkoop.

Wat denkt de rest er van?
durkvell

Postby ome jan » Wed Dec 03, 2008 12:00 am

Geachte DurkVell,
Op verzoek van u hebben wij de Usbprog in het lab voorzien van de usbprog bootloader en de avrispmkII firmware. Deze was getest en werkend toen deze naar u verzonden werd. U zou eens moeten kijken of de programmer door uw systeem wordt herkent en of deze correct is geinstalleerd. In configuratiescherm -> systeem -> hardware -> apparaatbeheer -> daar moet dan in de lijst de AVRISP mkII bij staan. Dan kunt u kijken of u contact krijgt met de programmer in Atmel AVR Studio 4 (zie link http://www.embedded-projects.net/index.php?page_id=178 ). In het AVR Programmer venster kunt u ook meteen de device signature checken en dan de intelhex file selecteren en programmeren. Zorg ervoor dat de ISP frequentie op 125kHz staat.

Hopelijk komt u hier verder mee.
ome jan

Postby durkvell » Wed Dec 03, 2008 12:00 am

Hartelijk dank voor deze programmering: welke versie zit er overigens in? USBprog lijkt goed herkend te worden door Windows (installatie en werking is op 4 pc'x uitgeprobeerd: 3x XP en 1x Vista). In alle gevallen wordt de programmer als AVRISP mkII herkend: onder apparaatbeheer, vanuit AVR Studio en vanuit USBprog GUI.
Het loaden van het LEDblink programma is ook gelukt en weer terug naar AVRISP ook. Maar wanneer ik probeer te programmeren vanuit AVR Studio, krijg ik de hier al vaker vertoonde foutmelding, met de tip om de prog.frequentie op 1/4 van de clock in te stellen.

Ik heb geprobeerd een attiny13 en 2313 te programmeren: het lukt niet. Op geen enkele snelheid. De signature wordt niet herkend: 0x00 0x00 0x00. Onder in het venster staat vervolgens:
Setting mode and device parameters .. OK!
Entering programming mode.. FAILED!
Leaving programming mode.. OK!

Het kan best zijn dat ik iets niet goed doe, maar gezien de reacties lijkt het me dat ik niet de enige ben die er problemen mee heeft.

Heeft u wellicht nog andere suggesties?
durkvell

Next

Return to Alle Hens aan Dek