Opbouwende kritiek is hier welkom

Opbouwende kritiek is welkom.

Postby avoin » Sun Dec 30, 2012 12:00 am

Er zit een bug in het registreren op de website:
Je moet een password invullen; als je daar bijvoorbeeld een @ in gebruikt dan wordt dat geaccepteerd. Twee schermen verder komt dan opeens de melding dat er alleen cijfers en letters in het password gebruikt mogen worden. Hierbij verschijnt een knop "terug" maar die brengt je niet naar het invoerveld voor het password. De enige optie is helemaal overnieuw beginnen.
avoin

Re: Opbouwende kritiek is hier welkom

Postby EdwinM » Sat May 10, 2014 11:23 pm

Opbouwende kritiek vragen is voor mij gelijk aan het melden van bugs, ook omdat ik dat nergens anders kwijt kan.
Als je iets in de webshop bestelt en je gebruikt een kortingscode kan je die kortingscode niet meer gebruiken als de betaling niet lukt doordat ideal niet werkt!
Dit lijkt me een serieuze 'blunder' aan de betaalkant van de website. Die kortingscode moet pas ongeldig verklaart worden nadat de betaling gelukt is. NIET eerder.
Ik ben nu met de klantenservice aan het mailen via het webformulier en zal maandag ook eens gaan bellen. Dat webformulier is ook niet geheel fool-proof namelijk. Uiteindelijk krijg je bovenin beeld ergens te staan dat je mail verstuurt is en die tekst is dan onderin vervangen door een kopietekst van je onderwerp. Nog zo'n webform wat slecht gekopieerd is uit een voorbeeld ?
Dit soort bugs bij het live gaan van een site zijn nog tot daar aan toe maar als ze na een aantal maanden nog aanwezig zijn / ontdekt worden duidt toch vriendelijk gezegd op slecht testwerk of programmeerwerk. Zo ingewikkeld is dit tenslotte ook weer niet.
EdwinM

Re: Tijd voor een volledige ELEKTOR DVD 1998-2012

Postby mmols4088 » Fri Jun 27, 2014 8:08 pm

Idd geen cup a soup en laten ze daar bij Eelektor - Elektuur eerst ook eeens wat klant vriendelijker zijn en de prijzen omlaag doen,,,

De nieuwe elektor van zomer edite juni 2014 15,95 .. en als je ziet wat er nog instaat in verglijking met de oude waar echt 100 schema.s in stonden dan is dit voor mij , hoe worden we rijk .

oplichters zijn het ..

mike

mod edit, arjen h. : Ik beschouw dit als opbouwende kritiek, bericht verplaatst.
mmols4088

Re: Tijd voor een volledige ELEKTOR DVD 1998-2012

Postby arjen h. » Mon Jun 30, 2014 7:56 am

mmols4088 wrote:oplichters zijn het ..
Dat valt wel mee denk ik. En of ze er rijk van worden, ik denk het niet. Als ze rijk willen worden dan moeten ze denk ik een andere baan zoeken, oplichter op marktplaats of zo...

Welkom op het forum trouwens.
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby petrus bitbyter » Wed Aug 13, 2014 11:10 pm

1. De Elektor website is er niet beter op geworden. Het lijkt nauwelijks meer op de informatiesite die het ooit was maar vooral op een gewone webwinkel waar verkoop centraal staat. Die webwinkel is prima als onderdeel, niet als hoofdmoot. Het overzicht dat de indexpagina eerst gaf is volkomen zoek. Een site map ontbreekt, die zou misschien iets goedmaken.

2. De zoekfunctie is ook al niet erg bruikbaar meer. Ik zoek "universeel display" omdat ik weet dat er ooit een artikel onder die naam is verschenen. Resultaat:

... Magazine , Elektor Magazine, Content Server LC-display met I2C-interface Universeel en geschikt voor het MSC1210-board Gepubliceerd in ... gemaakt worden. Jammer genoeg moet dan een geschikt display op een hele rits kostbare I/O-pennen aangesloten ... de bekende eerste test 'Hello world' op het

Daar zou ik toch graag jaar en maand van publicatie gezien hebben in plaats van puntjes.

3. Dan wil ik bovenstaande per e-mail doorgeven maar op de contactpagina is geen e-mailadres te vinden. Nu kan een e-mailadres op een openbare site spam tot gevolg hebben maar geldt dat ook voor pagina's die alleen voor ingelogde leden toegankelijk zijn? Zelfs als dat het geval is, zijn er zeker wel alternatieven te vinden.

petrus bitbyter
petrus bitbyter

Postby wielklem » Thu Aug 14, 2014 9:29 am

log ik in, dan kom ik alleen nog maar op het internationale forum.
Via een omweg kan ik hier dan weer posten...

bestel ik wat (als lid) in de webshop, moet ik de hoofdprijs betalen.
Waar kan ik mijn lidmaadschap koppelen? Juist, dat lukt niet.

Het is er allemaal niet beter op geworden helaas.
wielklem

Postby arjen h. » Sat Aug 23, 2014 8:20 pm

wielklem wrote:log ik in, dan kom ik alleen nog maar op het internationale forum.
Via een omweg kan ik hier dan weer posten...

bestel ik wat (als lid) in de webshop, moet ik de hoofdprijs betalen.
Waar kan ik mijn lidmaadschap koppelen? Juist, dat lukt niet.

Het is er allemaal niet beter op geworden helaas.

Stuur Elektor een mail met de vragen, ze lezen hier op het forum niet altijd mee...
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby msilvius » Mon Aug 25, 2014 10:51 pm

En als ze al lezen, geven ze al sinds mensenheugenis geen sjoege meer.
msilvius

Postby rjvoss » Mon May 04, 2015 5:26 pm

Kritiek, maar dan wel opbouwend? Ik ga mijn best doen... erg makkelijk maakt u het namelijk niet.

Zojuist ben ik mezelf rotgeschrokken... ik heb op 15 april via de webshop het gold lidmaatschap besteld... zoals netjes stond aangegeven zou ik binnen enkele dagen een code ontvangen om op de community website in te kunnen loggen... Na een week nog niets... eerst wat eerder geïnformeerd, toen werd ik meteen om mijn oren geslagen met de tekst die er vermeld stond "u heeft nog niet direct toegang, binnen enkele dagen ontvangt u een code"... goed, ik begrijp het, nog even geduld dus maar? Na 2 weken heb ik mijn gold maar om laten zetten naar een Green lidmaatschap... nog steeds had ik geen code ontvangen... inmiddels had ik mezelf uiteindelijk via "wachtwoord wijzigen" al toegang verschaft.... Ik informeer dit weekend nog een keer of ik dan misschien vergeten ben en dat ik nog steeds geen code heb ontvangen, maar dat ik er dus al wel op zit omdat ik mezelf toegang had verschaft. De vraag was dus eigenlijk hoe lang die enkele dagen nu toch eigenlijk duren.... krijg ik de reply dat mijn lidmaatschap eerst omgezet moest worden naar een Green (ehhh pardon, daarvoor waren er al 2 weken verstreken) en dat dat de reden is dat ik nog niets had ontvangen en tot overmaat van ramp communiceert de betreffende persoon mijn PRIVE wachtwoord over de chat door! Pardon?!

1. Elk zichzelf respecterend bedrijf gebruikt om wettelijke privacy redenen tegenwoordig een systeem waarbij geen enkele medewerker nog de privé wachtwoorden kan inzien van klanten en medewerkers.
2. Een wachtwoord mag NOOIT over de mail gecommuniceerd worden, tenzij het een voorgegenereerd wachtwoord is wat direct gewijzigd dient te worden.
3. Hoe gaat u met de andere gegevens om zoals mijn creditcardgegevens en mijn adres? Als er zo nonchalant met privacy om wordt gesprongen zal dat ook wel niet goed geregeld zijn...
4. Binnen enkele dagen is niet na 2 weken communiceren dat het mijn eigen schuld is omdat ik mijn lidmaatschap om heb laten zetten
5. Ik ben zo blij dat ik dit abonnement niet voor een kind heb aangeschaft... mijn plezier is echt vergald, er is een reden dat ik ben geswitched naar Green...

De opbouwende kritiek:
1. Schaf een fatsoenlijk ww beheer systeem aan of stel de server zo in dat alle belangrijke informatie zoals het hoort beschermd is, ook voor het eigen personeel!
2. Gewoon niet meer doen, tenzij het de genoemde uitzondering betreft
3. Erg zorgelijke situatie... u kunt nu best aangeven dat die gegevens echt wel veilig zijn, dat roept elk bedrijf altijd direct, maar ik heb er bar weinig vertrouwen in dat dat echt zo is en ben nu gigantisch op mijn hoede. Ik hoop uw andere klanten ook!
4. Beter communiceren kunt u zelf en anders kunt u dat leren met de juiste cursus, ik neem aan dat ik niet hoef uit te leggen hoe dat werkt.
5. Uw klanten zijn uw bestaansrecht... hou ze tevreden!

Voor nu laat ik het hier verder bij... lijkt me genoeg om eens serieus naar te gaan kijken.
Bedankt voor uw aandacht... overigens beschouw ik dit ook als een officiële klacht... ik heb niet het vertrouwen dat het via het daarvoor toegewezen kanaal goed wordt opgepakt.
rjvoss

Previous

Return to Alle Hens aan Dek