Opbouwende kritiek is hier welkom

Opbouwende kritiek is welkom.

Postby reem » Fri Feb 05, 2010 12:00 am

thijsbeckers
ReemHet forum is daar uitermate geschikt voor en wellicht een idee om een beginnershoekje in te richten waar de eerste stapjes van de experts in de wondere wereld van de zelfbouw electronica uit te doeken gaat.
Mensen die het leuk vinden om hun kennis over te dragen aan de nieuwe garde en dat de leukste projectjes en artikelen op de frontpage geplaatst worden?

Dat kan heel goed. Als iemand een fatsoenlijk verhaal plaatst, wil ik daar best een 'sticky' van maken .

Ik zal daar eens mijn gedachte over laten gaan. Een Vu metertje op gaatjesbord met of zonder CCFL controller oid, iets waar niet al te hoge eisen gesteld worden aan het solderen.
Projectje kan dan gebruikt worden voor het opleuken van de PC kast.
Zal ook eens kijken in mijn mappen of er iets bruikbaars bijzit.
reem

Postby jakenl » Thu Oct 14, 2010 12:00 am

Ik vind het een beetje jammer dat ik vorig jaar een leuk eigenbouwprojectje van een lichtbak voor printplaten heb ingestuurd en dat je dan een jaar later datzelfde project doodleuk door iemand anders voorgesteld ziet worden in de Ontwerptips van Elektor als was het door hemzelf bedacht....
jakenl

Postby petrus bitbyter » Thu Oct 14, 2010 12:00 am

Dat scanner/gezichtsbruiner project is al jaren oud. Compleet met foto's en beschrijving op het net te vinden. Hieronder een paar links, maar ik heb in de loop van de tijd nog andere gezien.

http://nl.hardware.info/forum/threads/37535-CM-Scanner-omgebouwt-tot-lichtbak-(om-te-etsen)-gt-P

http://www.elektronicastynus.be/Projecten/UVBelichtingsbakV2/index.php

Ik heb zelf zon ding gebouwd en het doet het werk waarvoor het is aangenomen. Belichtingstijd ongeveer 2,5 min.

petrus bitbyter'
petrus bitbyter

Postby arjen h. » Thu Oct 14, 2010 12:00 am

Ook op dit forum zijn voorbeelden te vinden.
Inclusief die van mij...
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby schueler » Thu Oct 14, 2010 12:00 am

Arjen, dat is die van Jakenl...

Maak je eigen belichtingsbak

Ben

edit : url verkeerd erin gezet :-s'
schueler

Postby arjen h. » Thu Oct 14, 2010 12:00 am

Ja verhip, dat had ik natuurlijk even na moeten kijken.
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby thijsbeckers » Fri Oct 15, 2010 12:00 am

JakenlIk vind het een beetje jammer dat ik vorig jaar een leuk eigenbouwprojectje van een lichtbak voor printplaten heb ingestuurd en dat je dan een jaar later datzelfde project doodleuk door iemand anders voorgesteld ziet worden in de Ontwerptips van Elektor als was het door hemzelf bedacht....

We hebben van dit soort printplaat-etsprojecten wel meerdere inzendingen gekregen en er was nog net een beetje plaats over in de ontwerptips, waarin deze versie dus mooi paste. Hij lag ook al weer een tijdje op de plank.
Mijn excuses als we jou (of nog anderen) hiermee voor het hoofd hebben gestoten. De versie die je op het forum het gezet, waarvoor dank, is sowieso een stuk uitgebreider en heeft ook nog eens enkele foto's. Daarbij is het ook niet zo heel lang geleden dat we een dergelijk project uitgebreider hebben gepubliceerd (http://www.elektor.nl/artikelen-als-pdf/2006/september/led-uv-belichter.54140.lynkx), dus om er een heel artikel van te maken was wat veel van het goede, vandaar slechts een ontwerptipje.
thijsbeckers

Postby jakenl » Fri Oct 15, 2010 12:00 am

Excuses aanvaard... zand erover.
jakenl

Postby stafvg » Wed Oct 20, 2010 12:00 am

Ik kreeg vandaag mijne nieuwe Elektor in de brievenbus.

Nu snap ik het waarover het gaat ...

Staf
stafvg

Postby anneo » Wed Oct 20, 2010 12:00 am

Ik ook,ze krijgen 'm in Nederland zeker eerder(dan hier in,voorlopig nog,België).
Anne
anneo

PreviousNext

Return to Alle Hens aan Dek