Opbouwende kritiek is hier welkom

Opbouwende kritiek is welkom.

Postby arjen h. » Tue Nov 13, 2007 12:00 am

In de mailbox (in het blad dus) plaatsen we meestal vragen en antwoorden die voor iedereen interessant zijn, dus daar komen ze dan weer terug.

Jammer dat het dan een maandblad is en dat je moet wachten op de volgende editie (waarschijnlijk nog een later omdat het nieuwe nummer al wel bij de drukker zal liggen...) voordat de vragen (en antwoorden) weer terug komen...
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby thijsbeckers » Wed Nov 14, 2007 12:00 am

Arjen H.Jammer dat het dan een maandblad is en dat je moet wachten op de volgende editie (waarschijnlijk nog een later omdat het nieuwe nummer al wel bij de drukker zal liggen...) voordat de vragen (en antwoorden) weer terug komen...

Tsja, dat is natuurlijk wel het voordeel van Internet...
thijsbeckers

Postby mr_orange » Tue Dec 04, 2007 12:00 am

Wat ik vooral mis in de elektuur zijn diepgaande informatieve items over een bepaalde algoritmes. Bijvoorbeeld over fixed point berekeningen zou denk ik best een artikel te schrijven zijn. Vooral omdat deze manier van rekenen veel voordelen biedt, vooral met kleine microcontrollers, kan dit voor veel microcontroller gebruikers van belang zijn. Ook artikelen over het gebruik van de circulaire buffer voor serieële data, vaststellen van de adc sample frequentie in samenspel met het conditioneringsfilter, manieren om betrouwbaarheid en veiligheid op te krikken (memory check bij opstarten) etc lijken me welkom voor een groot publiek.
Bovenstaande items komen uit mijn eigen ervaring, waarschijnlijk zijn er meer gebruikers die ideeën hebben. Ik weet wel dat het geen kwestie is van 'u vraagt, wij draaien' maar misschien hebben jullie hier iets aan. En een artikel per uitgave zou niemand storen lijkt me.
mr_orange

Postby thijsbeckers » Thu Dec 06, 2007 12:00 am

mr_OrangeWat ik vooral mis in de elektuur zijn diepgaande informatieve items over een bepaalde algoritmes. Bijvoorbeeld over fixed point berekeningen zou denk ik best een artikel te schrijven zijn. Vooral omdat deze manier van rekenen veel voordelen biedt, vooral met kleine microcontrollers, kan dit voor veel microcontroller gebruikers van belang zijn. Ook artikelen over het gebruik van de circulaire buffer voor serieële data, vaststellen van de adc sample frequentie in samenspel met het conditioneringsfilter, manieren om betrouwbaarheid en veiligheid op te krikken (memory check bij opstarten) etc lijken me welkom voor een groot publiek.
Bovenstaande items komen uit mijn eigen ervaring, waarschijnlijk zijn er meer gebruikers die ideeën hebben. Ik weet wel dat het geen kwestie is van 'u vraagt, wij draaien' maar misschien hebben jullie hier iets aan. En een artikel per uitgave zou niemand storen lijkt me.

Zijn goede ideeën. Heb je er misschien ervaring mee? (Kun je ook aardig schrijven , als je begrijpt wat ik bedoel?)
thijsbeckers

Postby mr_orange » Sat Dec 08, 2007 12:00 am

thijsbeckers
Zijn goede ideeën. Heb je er misschien ervaring mee? (Kun je ook aardig schrijven , als je begrijpt wat ik bedoel?)

Ik begrijp precies wat je bedoelt vandaar mijn eerdere opmerking mbt wij vragen en jullie moeten draaien'. Ik snap heel goed dat jullie de artikelen / mensen / ideeën / mogelijkheden / budget en weet ik wat allemaal nog meer niet zomaar voor het opscheppen hebben.

Ik moet helaas zeggen dat ik nog steeds bezig ben met het uitpuzzelen van de genoemde dingen en steeds weer iets ontdek wat toch anders moet of beter kan. Met andere woorden, ik ben nog lerende (en in chronische tijdnood) maar juist daardoor wist ik dat eigenlijk geen enkel blad hier iets over heeft gepubliceerd, in ieder geval niet voorzover ik weet. Soms wel algemene werkwijzen van iets wat er een beetje op lijkt, maar dan vooral in het engels waarbij sommige beschrijvingen en termen niet echt voor anderstaligen worden geschreven. Toch nog erg leerzaam maar ik heb nog steeds geen idee of ik alles wel 100% in orde heb (voorzover zoiets mogelijk is). Ik hoopte eigenlijk dat jullie daarvoor kanalen tot jullie beschikking hebben
Ik begrijp heel goed hoeveel inspanning het voldoen aan een eenvoudige vraag kan kosten maar ik wilde het toch proberen. Zoals gezegd is het niet zo eenvoudig want ook andere (in mijn geval amerikaanse) bladen gaan er nauwelijks op in.

Overigens wil ik jullie een hart onder de riem steken want ik hoor ook wel eens negatieve reacties op de elektuur maar als je doorvraagt hebben ze geen steekhoudende argumenten en op de vraag of ze een beter blad weten hebben ze nog nooit een antwoord gegeven... Het lijkt wel een beetje in de mode om negatief te zijn.

Bert
mr_orange

Postby thijsbeckers » Mon Dec 10, 2007 12:00 am

mr_OrangeOverigens wil ik jullie een hart onder de riem steken want ik hoor ook wel eens negatieve reacties op de elektuur maar als je doorvraagt hebben ze geen steekhoudende argumenten en op de vraag of ze een beter blad weten hebben ze nog nooit een antwoord gegeven... Het lijkt wel een beetje in de mode om negatief te zijn.

Bert

Meestal is alles goed, totdat mensen beginnen te klagen. Dus positieve dingen hoor je zelden, alleen negatieve dingen. Maar beter iets van reactie (want dan doet het de mensen wat) dan geen reactie.

In ieder geval bedankt voor jouw positieve reactie!

En als je eruit bent, je weet waar je je ei kwijt kunt (hmmm, was dat geen oude rubriek, eikwijt?)
thijsbeckers

Postby geen nickname » Wed Aug 20, 2008 12:00 am

ds-ebruDit topic is aangemaakt naar aanleiding van kritische berichten die de redactie las in het forum van circuitsonline.nl. Zoals al aangegeven in onze reacties in dat forum, reageert de redactie alleen op kritiek waarbij ook een opbouwend element, een alternatief, betere oplossing etc. wordt gegeven.

Elektor wordt vervelend. Het bericht bij circuitsonline ging over de peperdure E-blocks. Ik heb er nog een schepje bovenop gegooid.

Ooit bestelde ik een boek bij Elektor, maar ik kwam er achter dat ik het boek al had. Of ik het ook terug kon sturen en het geld terug? Ja, prima, stuur maar terug met uw girorekeningnummer. Dat was 6 augustus. Het is nu 20 augustus en er staat nog geen cent op mijn rekening.

Ed Blümer
geen nickname

Postby schueler » Wed Aug 20, 2008 12:00 am

Fouten maken blijft menselijk. Zoals jij een boek dubbel besteld kan Elektor ook wel eens wat vertraagd zijn. Een belletje naar Elektor lijkt me dan meer op zijn plaats dan hier je beklag te doen.

Tot nu toe is het bij mij twee keer fout gegaan bij vele bestellingen die ik gedaan heb bij Elektor. Valt dus reuze mee vindt ik. Ik maak in het bedrijfsleven meer fouten mee ( Ja ik weet het, Elektor is óók een bedrijf ).

Ben
schueler

SchuelerFouten maken blijft menselijk. Zoals jij een boek dubbel besteld kan Elektor ook wel eens wat vertraagd zijn. Een belletje naar Elektor lijkt me dan meer op zijn plaats dan hier je beklag te doen.

Tot nu toe is het bij mij twee keer fout gegaan bij vele bestellingen die ik gedaan heb bij Elektor. Valt dus reuze mee vindt ik. Ik maak in het bedrijfsleven meer fouten mee ( Ja ik weet het, Elektor is óók een bedrijf ).

Ben

Het boek is aangekomen en dit werd zelfs door de verkoop BEVESTIGD. Er zijn nu in totaal VIJF emails heen en weer gegaan zonder resultaat. Gisteren nog een email naar Elektor geschreven. Men antwoordt niet eens meer. Elektor gaat vanaf nu elke dag dat er geen geld gestort wordt op andere forums 'besproken' worden.

Ed Blümer
geen nickname

Antwoordnummer 50008, 6114 WV Susteren
geen nickname

PreviousNext

Return to Alle Hens aan Dek