Modelrijtuig-verlichting

Opbouwende kritiek is welkom.

Postby riebroek60 » Sat Dec 05, 2009 12:00 am

Forum leden,

Heeft iemand al ervaring in het programmeren van de modelrijtuig-verlichting van Graham Guthrie
Het onderwerp heeft gestaan in de Elektor van 2/2009. en was
een zelf te bouwen SMD-LED-strip met een PIC12F683

Kan deze decoder ook met een intellibox geprogrammeerd worden en is de software ook naar DCC protocol om te bouwen.

Alvast bedankt voor eventuele reacties,

riebroek60
riebroek60

Postby buckfast_beekeeper » Sat Dec 05, 2009 12:00 am

Hallo,

De IB kent MM1(of Motorola oud) en MM2 (of Motorola nieuw), dat zou dus geen probleem mogen zijn.

Met dezelfde print en pic een DCC versie maken zou moeten lukken. Vanaf scratch is dat echter wel wat werk. In de toekomst ben ik trouwens van plan om een rijtuigverlichting te maken op basis van een ATtiny84. Ik heb een AVR programmer en geen PIC programmer, dat is reden 1. Een andere reden is dus ook dat ik op korte tijd wat heb bij elkaar geschreven voor DCC in C met als basis een ATmega8, ATmega88 en ATmega88P(A).

In wezen hoef ik dus niet veel te wijzigen om bruikbaar te zijn voor een rijtuigdecoder. Snelheden zijn gelijk alleen de opbouw van de gegevens verschilt wat.

Bij DCC zou ik toch opteren om, indien geen geheugen probleem, van CV programmering uit te gaan. De functies zou ik dan schakelen met de F toetsen. Dit is echter allemaal voor de nabije toekomst. Maar wat heet nabij? In alle geval staat het wel op het verlanglijstje.

mvg en veel plezier met de hobby.

Theo
buckfast_beekeeper

Return to Alle Hens aan Dek