voeding FPGa experimenteerprint

Discussies over FPGA-module en experimenteerbord

Postby Guest » Thu May 31, 2007 12:00 am

Hallo allemaal,

Het blijkt nu dat er een aantal FPGA-experimenteerprinten verstuurd zijn waarbij de elco's C5 t/m C7 en C13 t/m C15 verkeerd om zitten. als de voeding op deze exemplaren wordt aangesloten dan worden deze elco's heet en in het ergste geval gaan ze defekt.

Deze bovengenoemde elco's moeten hun streepje aan de kant van de connectoren hebben. Is dit niet het geval (streepje aan de kant van het LCD), dan kunt U zelf kiezen wat U wilt. U kunt deze 6 elco's zelf desolderen en vervolgens in de jusite orientatie weer solderen. Uiteraard kunt U uw experimenteerprint ook naar ons opsturen, waarna wij deze elco's omdraaien.

Sluit in elk geval de voeding dus niet aan, want dan kunnen de elco's defekt raken!

Groeten,
Paul
Guest

Postby sparky51 » Thu May 31, 2007 12:00 am

Geplaatst dooraulgoossens op 22-5-2006 10:18:23
Sluit in elk geval de voeding dus niet aan, want dan kunnen de elcos defekt raken!

Groeten,
Paul

Tjsa, leuk advies, maar wie kan de kriebels onderdrukken om met het pas verworven speeltje te gaan spelen?

Je mag er toch vanuit gaan dat "gebouwd en getest" de zekerheid biedt om het ook te kunnen gebruiken. shit

Ik heb nu wat vreemd gevormde elcos en een niet te gebruiken board.

Hans.
sparky51

Postby msilvius » Thu May 31, 2007 12:00 am

Op zich is het goed dat deze waarschuwing geplaatst word.
Maar ik moet het er toch ook wel mee eens zijn dat dit niet moet kunnen.
Wat betekent dan nog de kreet gebouwd en getest, als dit kan gebeuren ?
Verder ben ik persoonlijk van mening dat omdraaien van de verkeerd gemonteerde elco's geen optie is wanneer die elco's onder spanning hebben gestaan.
Je weet niet welke schade er is aangericht en of ze niet over een paar maanden ineens de geest gaan geven.

Waar gewerkt word, worden fouten gemaakt, zo simpel als wat.
Toegeven dat dat gebeurd is, is al lovenswaardig en gebeurt lang niet altijd.
Wanneer je zo'n pakketje ontvangt, zou je ook zelf eens kunnen controleren of alles wel klopt, maar dat je dat niet hoeft te doen is juist 1 van de belangrijkste redenen om het zo te bestellen.
Wanneer ik zo'n pakketje ontvangen zou hebben, zou ik het gebeurde pas kunnen vergeven wanneer ik een briefje (ofzo) zou ontvangen met de waarschuwing erop.
En wanneer ik de spanning reeds op de schakeling zou hebben gehad, vind ik ook dat elektuur deze zou moeten vervangen (das dus anders en duurder dan omdraaien).
Je kunt niet van elke besteller verwachten dat die hier op het forum meeleest.

Dit alles is mijn persoonlijke mening.
Ik heb het boardje niet besteld en zal dat voorlopig ook niet doen.
Maar dat heeft verder weinig met dit voorval te maken.
De artikel reeks vind ik evengoed interressant en zal ik gewoon volgen.
msilvius

Hallo,

Deze waarschuwing staat uiteraard niet op zichzelf. De reden dat we dit hier op het forum geplaatst hebben is dat dit de snelste manier is van communiceren.

Tegelijkertijd zijn de mensen van de klantenservice begonnen met alle klanten die deze experimenteerprint gekocht hebben op te bellen, en bij geen gehoor een e-mail gestuurd. Dit om hun te informeren over dit voorval.

Mensen waarbij dit heeft geleid tot een defekt aan de print, of mensen die liever niet zelf deze elco's omdraaien, kunnen de hardware naar ons sturen.Wij zullen ervoor zorgen dat e.e.a. in orde komt.

Vanzelfsprekend zijn alle FPGa-experimenteerprinten die vanaf gisteren verstuurd zijn vrij van dit probleem.

Veel plezier met het volgen van de artikelen.

Groeten,
Paul
Guest

Hallo,

Kunt U de hardware naar ons opsturen? Wie zorgen dat U dan een werkend exemplaar krijgt toegestuurd.

adres:
Segment B.V.
t.a.v. Paul Goossens
Peter Treckpoelstraat 2
6191VK
Beek
Guest

Postby fred den beer » Thu May 31, 2007 12:00 am

Hallo,

ik heb een vraagje over het terugsturen van de FPGA experimenteerprint.
Moeten beide printen teruggestuurd worden of enkel de experimenteerprint ( die kapot is gegaan door de gevreesde elco's die verkeerd gemonteerd zijn).
Op de FPGA-unit stond er bijna 5 V, maar er mag maximaal 6.5V op komen.

Bedankt

fred den beer

We hebben alleen de FPGA-experimenteerprint nodig. Het kan zijn dat het lastig is om de FPGA-unit los te maken van de experimenteerprint. Als U denkt dat dit te lastig of te stroef gaat, is het niet erg als deze op de experimenteerprint geprikt zit. Het liefst hebben wij de experimenteerprint zonder FPGA-unit erop.

Groeten,
Paul
Guest

Heeft iemand al een gerepareerd board terug ontvangen van Elektuur?

Hans
sparky51

Yep, diverse mensen hebben hun board al ontvangen. Jouw board wordt morgen verstuurd.

Ik verwacht dat deze dus uiterlijk maandag aankomt.

Groeten,
Paul
Guest

Het board is zaterdag al bezorgd.

Alleen bleek dat de 3.3V voeding op de FPGA unit nog steeds 5V gaf. shit

Toen ik later met een loep de aansluitingen van het schakel-IC bekeek zag ik dat pin 16, naar C10 los zat. Eigelijk was die hele kant van het IC slecht gesoldeerd.
Na het opnieuw solderen werkte de voeding weer goed.

Verder is de unit en het experimenteer board nu in orde, bedankt

Hans

sparky51

Return to 2006-03 FPGA-module