Speedmaster

Discussies over R8C-module en experimenteerbord

Postby bazzz » Thu May 31, 2007 12:00 am

Hey,

Na aanleiding van de uitgebreide beschrijving van de speedmaster in de elektuur van deze maand ben ik van plan om deze ook te gaan bouwen. Maar omdat de kant en klare printplaat van 75 euro buiten mijn budget ligt heb ik besloten om hem los te gaan bouwen. Ik ga hem straks gebruiken voor tijdens skate-tochten gps is namelijk erg leuk maar in een bosrijke omgeving valt het signaal vaak weg. En meer dan mijn gemiddelde snelheid hoef ik eigenlijk niet te weten

Ik vraag me af waarom is gekozen voor het lcd van het type EA DOG-M. Na enig nazoek werk concludeer ik dat die keuze gemaakt is zodat je geen 5 volt nodig hebt? De DOG-M serie werkt immers direct op 3,3 volt. Dit zou betekenen dat elke ander 3x16 LCD ook gewoon geschikt is?(daarmee bedoel ik lcd's met een HD44780 conroller) Met eventueel een step-up regelingetje?

En Wat gebreurt er als ik een 2*16 LCD gebruik? Valt dan de laaste regel weg(wat eigenlijk geen probleem is)Of gaat het elkaar op een rare manier door elkaar lopen?

Voor iedereen die zich dan afvraagt hoe ik in hemelsnaam aan de MMA7260Q kom: erg simpel elektuur verkoopt ze zelf alleen dan als extra bij de accelero printplaat.

groeten Bas
bazzz

Return to 2006-01 t/m 05 R8C