R8C boot failed

Discussies over R8C-module en experimenteerbord

Postby realrobots » Thu May 31, 2007 12:00 am

Hoi,

Ik heb net een R8C met experimenteerboard gekocht (van Elektuur). De eerste test met 'port-troggle' werkte meteen. De tweede keer echter kreeg ik direct de fout "Error no 15024: boot failed", en als ik die fout niet krijg, krijg ik de fout "unable to download file". Weet er iemand wat ik verkeerd doe? Kan het zijn dat de chip het op de een of de andere manier begeven heeft? Ik stuur mijn experimenteer board aan via USB, heb de power jp op USB gezet, evenals jp7...10 in de rechter stand gezet (USB-stand).
ps. ik heb ontdekt dat als ik eerst op "disconnect" klik en dan opnieuw probeer te flashen, het programma weergeeft dat alles goed is verlopen en het programma normaal in de r8c moet staan. Als ik echter de mode JP eruit haal en op reset druk op het programma te starten, gebeurt er niets met mijn 4 LED's. Dit is waarschijnlijk afhanklijk van eenzelfde fout.
Weet er iemand wat ik verkeerd doe? hartelijk dank!
Arne
realrobots

Postby joepverpalen » Thu May 31, 2007 12:00 am

Ik debk dat ik het zelfde probleem had. Ik heb mijn vraag gesteld op dit forum, en kreeg als tip om eerst te erasen. Dit is uitgelegd in forums -> R8C -> defect na programmeren. Probeer dat eens.

mvg, Joep Verpalen
joepverpalen

Postby Guest » Thu May 31, 2007 12:00 am

Mmm, dit probleem heb ik ook, alleen het disconnecten/erasen/stroom eraf/resetten haalt niets uit.

Ik heb het testschematje uit het februarinummer gebouwd, met een werkende MAX232 shakeling ervoor.

Als ik mn scoop aan pin 1 hang, komt daar data op te staan op het moment van connecten, echter op pin 32 zie ik helemaal niets gebeuren.

Voedingsspanning is aanwezig, en ook de modeselect en reset pinnen zijn ok.

Ik heb de module getest op een normale RS232 poort, en op een werkende RS232-USB convertor.

Iemand een idee of ik dit zelf op kan lossen of dat dit een garantie exemplaar wordt?
Guest

Return to 2006-01 t/m 05 R8C