R8C

Discussies over R8C-module en experimenteerbord

Postby sparky51 » Thu May 31, 2007 12:00 am

Geplaatst door:EDMeeter op 7-3-2006 23:00:17
Ik heb een aantal oefenprojekten geschreven:

http://www.xs4all.nl/~meeter/R8C/

Egbert

Is het mogelijk om de oefenprojecten als zip bestanden op je site te zetten?
Zoals het er nu op staat moet ik elk betand apart downloaden, niet echt handig. (Of is er een andere manier?? )

b.v.d. Hans
sparky51

Postby karijn » Thu May 31, 2007 12:00 am

Beste Gertjan,

Beter laat dan nooit

C is niet de eenvoudigste taal om te leren, maar zeker niet onmogelijk. Als je echt een beginner bent in programmeren, zou ik meer iets als Basic, Pascal of de meer moderne talen als java of C# (mijn favoriet) voorstellen. Als je echt met controllers aan de gang wilt, is C toch de beste optie (samen met de machine taal van de processor), reken wel op een aardige studie, mede omdat je eigenlijk meerdere dingen tegelijkertijd aan het leren bent (programmeren en hier die controller werkt). Je zal dus regelmatig naar dit soort forums terug moeten keren (ook wel weer leuk). Zelf heb ik gisteravond het experimenteer bord van electuur aan de praat gekregen (in +/- een half uur) dit bord kost natuurlijk iets meer als alleen die € 12,-- maar dan heb je ook wat. Wat het aansturen van ‘het een en ander’ betreft, dat is precies de bedoeling van controllers, als je dat niet wil, kan je beter op een PC gaan programmeren ofzo. Ook hier moet je je echter realiseren dat er aardig wat studie op je ligt te wachten, er zijn namelijk behoorlijk wat controller fabriekanten die allemaal een hele serie controllertjes leveren, van goedkoop tot duur, maar ook van 4 of 6 pinnen tot 48 of meer. Meestal zijn de pinnen weer te configureren als digitale input en/of output, maar ook als analoge input, trigger, pwm output, seriele poort (rs232, i2c, …). Je kiest dus niet zomaar even een controllertje (in het begin wel hoor), maar je gaat op zoek naar de prijs/mogelijkheden verhouding.

Ik hoop dat je hier wat verder mee komt

Groet,

Karijn Wessing
Senior Software Engineer
http://www.berserker.nl
karijn

Previous

Return to 2006-01 t/m 05 R8C