Combi C Meter

FAQ en discussie

Postby Guest » Thu May 31, 2007 12:00 am

Ook mijn, bij Elektuur gekochte, kit werkt niet!

Alleen maar 16 zwarte vlakkken op het display, niks bij ESR meting, en een verlopende afregeling met P1, samenhangend met het knipperen van het display.

Ook de beschrijving van de bedrading van de schakelaar, en de meetpennen was wat onduidelijk.
Nu lees ik op het forum dat er ook problemen zijn met de aansluiting van het LCD. Ik heb de bijgeleverde 14 (!) aderige flatcable op het 16(!) pins LCD module aangesloten (de meest linkse twee dus opengelaten).

Al met al lijkt de uitvoering van dit leuke ontwerp een beetje kort door de bocht te zijn genomen. Ik heb (inmiddels een week geleden) een email naar de ontwerper gestuurd, en wacht vol spanning af!
Guest

Postby emile60 » Thu May 31, 2007 12:00 am

Aansluiten van het LCD display is inderdaad (ook) niet goed beschreven. Wat je moet doen is pin 1 tot en met 14 van de connector op de print, verbinden met pin 1 tot en met 14 van het LCD display. De A en K aansluiting op het LCD display sluit je dus niet aan. Verder blijven ook pin 15 en 16 op de connector op de print niet aangesloten.

Verder moet je met P5 het contrast regelen van de LCD display. Dit luistert vrij kritisch: dus als je 16 zwarte blokken ziet, kun je beginnen met P5 te verdraaien, met wat geluk zie je dan ineens wel tekst verschijnen.

Emile
emile60

Emil60, Hartelijk dank! Ik had dat inderdaad verkeerd gedaan!
Vanavond even omzetten, kijken wat er gebeurd.
Ik hou je op de hoogte. Evengoed raar dat dat niet goed omschreven is in de bouwbeschrijving.
Verder was mijn display zwart op wit, i.p.v. zoals op de foto's wit op blauw. Niet erg, maar wel vreemd.
Guest

:wow ke, dat van het LCD klopt! Hij doet het nu. Nogmaals dank voor de tip.
D.w.z. er is beeld en een capaciteits-meting, maar het ESR gebeuren blijft maar heen en weer peiepen en valt niet af te regelen.....
Meer suggesties?
Guest

Postby stafvg » Thu May 31, 2007 12:00 am

Kijk eens op de andere onderwerpen over deze meter, mijn meter werkt ondertussen.

groeten,

Staf
stafvg

Return to 2005-09 Combi-C-meter