OBD analyser

Postby walberg » Wed Jun 18, 2008 12:00 am

Ik ben op zoek naar een obd interface, het gaat mij erom dat ik voornamelijk wat info tijdens het rijden wil zien dus met name Toerental, benzinegebruik, temperatuur koelwater, snelheid etc. Ik was oorspronkelijk op zoek naar de scangauge maar ik zag ondertussen dat elector ook het e.e.a. heeft.

Ik zie in het lijstje diverse OBD2 analysers staan > compact , on the move,
en ik dacht zelfs heel even te zien dat er een was waar je 8 variabelen op kon zien maar die kon ik niet zo gauw terugvinden.

Wat is het verschil tussen de verschillende modellen en zie hierboven, mij gaat het voornamelijk om wat extra info uit mijn Citroen C1 te toveren want deze heeft maar weinig info op zijn eigen display (eigenlijk alleen maar snelheid en resterende benzine in de tank).
walberg

Postby daandc » Sat Jun 21, 2008 12:00 am

Hoi wat jij bedoeld dan is de de obd one de move wat voor jou. Ik ben er zelf ook ermee bezig is echt voor het rijden zelf geen storings codes maar alleen ritgegevens zoals snelheid toerental koelwatertemp etc, komt neer op dat je het atmega controller board moet hebben kan je zelf proggammeren maar ook geproggammeerd kopen . Info in elektor nr 511 en je hebt nodig de analyzer uit juli/ augustus nr 2005 kan je koppelen is duidelijk beschreven in de elektor. (als je een idee op wilt doen dan moet je maar eens kijken op mijn schakeling werkt nog niet! onder obd one de move)daar heb ik fotos geplaatst succes ermee daan
daandc

Postby bernd007 » Sat Aug 02, 2008 12:00 am

Daan jongen, jouw verhaal is nagenoeg onleesbaar. Komt vooral doordat jij geen punt gebruikt aan het einde van een zin. Het is één brij aan woorden .....
bernd007

Postby daandc » Thu Aug 07, 2008 12:00 am

Bernd007Daan jongen, jouw verhaal is nagenoeg onleesbaar. Komt vooral doordat jij geen punt gebruikt aan het einde van een zin. Het is één brij aan woorden .....

Werkt jou compacte analyzer al ????
daandc

Return to 2005-07 OBD-2-analyser