OBD2 Julli-nummer 2007

Postby ronnyvs » Wed Jun 20, 2007 12:00 am

Beste elektuur-liefhebbers,

Ik heb de handheld obd2 analyzer besteld als bouwpakket en opgebouwd. Echter meteen na de eerste keer opstarten leek alles dik in orde. Eerst de contrast instelling etc.
Eenmaal na gebruik in meerdere auto's kreeg ik geen connectie met de ECU. het scannen van de verschillende protocollen lijkt goed te gaan,maar ...
geprobeerde auto's: golf 3 tdi 1997,renault traffic tdi 2005,volvo s80 benz. 2002,vw transporter tdi 2003,saab 93 benz. 2006.
Is er iemand die misscien de zelfde ervaring heeft of een oplossing weet?

Alvast bedankt voor ieders hulp

Ronny.
ronnyvs

Postby calimerroulez » Thu Jun 21, 2007 12:00 am

Beetje flauw misschien, maar voordat het bij mij werkte, moest ik eerst het contact/accesoirestand van de auto aanzetten. Maar dat heb je vast al geprobeerd
calimerroulez

Postby ronnyvs » Thu Jun 21, 2007 12:00 am

kun je mij vertellen welke auto je getest hebt?
ronnyvs

Postby calimerroulez » Thu Jun 21, 2007 12:00 am

ronnyvskun je mij vertellen welke auto je getest hebt?

Ik heb het getest op een Seat Ibiza TDI uit 2003 en op een Golf IV R32 uit 2004 en deze worden probleemloos uitgelezen via het KWP2000 protocol als ik me niet vergis.
calimerroulez

Postby ronnyvs » Thu Jun 21, 2007 12:00 am

Ok ,maar dan lijkt het mij dat om de een of andere reden mijn analyzer defect is. maar wat?
Ik heb de spanningen gecontroleerd tevens op de ic's. Ook heb ik de lijnen van de CAN aansluiting nog nagemeten tot op de processor dus dat lijkt goed.
Ik hoop dat er nog suggesties zijn...

gr.
Ronny
ronnyvs

Postby jakenl » Mon Jul 02, 2007 12:00 am

Ik heb toch een punt van kritiek over de kit, met name de processor. Het is zeer slecht aangegeven hoe de processor te monteren. Ik heb me laten leiden door de afbeelding in het blad maar dat bleek een fatale fout!
De @ sticker zit bij mijn processor op de onderkant van de print. Pas nadat ik de pdf van het artikel downloadde en de foto uitvergrootte zag ik dat de sticker op de chip hoort te zitten. Met als waarschijnlijk gevolg dat mijn processor hoogstwaarschijnlijk overleden is....balen!
Er is ook geen enkele stip te zien die pootje 1 aangeeft.

Ik kan nog proberen de printpennen te desolderen en daarna opnieuw te beginnen maar dat zal een haast onmogelijke klus worden...met een grote kans dat 'ie het alsnog niet doet (defecte processor).
jakenl

Postby jakenl » Mon Jul 02, 2007 12:00 am

Ik heb toch de stoute schoenen aangetrokken en middels een tinzuiger en veel, hééél veel geduld de printpennen eruit gesoldeerd en daarna alles opnieuw gemonteerd.
De stand van de processorprint heb ik afgeleid uit de uitvergrote afbeelding van de pdf- bouwhandleiding, aan de hand van de printsporen.
Volgende test...hoera..licht in het display.
Blijdschap van zééér korte duur... grote zwarte stip.
Ik had het folie toch van het display verwijderd?
Ja hoor...aan de binnenkant van het display zit óók folie...hoe kom ik daaar nou bij?
Voorzichtig de 4 hoekaansluitingen van het display proberen los te solderen, dan kan ik hem misschien zo achteroverklappen.
Helaas...bij het lossolderen is het display onherstelbaar beschadigd! Dat is niet meer te repareren...

75 euries kunnen zo de prullenbak in...
Jammer...met iets gedetailleerde beschrijving had dit wellicht voorkomen kunnen worden.
jakenl

Postby ronnyvs » Tue Jul 03, 2007 12:00 am

geen nood,

een display kost de hele wereld niet en dit is wel los te bestellen.
waarschijnlijk wel bij elektuur en anders wel bij:
http://www.obd-diag.de/
ronnyvs

Postby jakenl » Tue Jul 03, 2007 12:00 am

Ik heb hem al besteld bij Conrad. Best prijzig. Stuksprijs is € 17,95 maar met verzend- en handlings(?)kosten € 35,40!
jakenl

Postby jakenl » Thu Jul 12, 2007 12:00 am

Vorige week een pakje van Conrad ontvangen. Volgens de pakbon zat er een display in...mooi niet! Een printconnector! Maar weer teruggestuurd en al een week aan het wachten.....
jakenl

Next

Return to 2005-07 OBD-2-analyser