Geteste auto's en ervaringen

Postby bolter » Thu May 31, 2007 12:00 am

Getest: Fiat Doblo 1.9JTD 2003, Koelwatertemp altijd op 215 graden, Toerental moet ik met ongeveer 4 vermenigvuldigen om de juiste waarde te krijgen, en de Snelheidsaanduiding gaat ook nergens over.... jammer hoor.

Weet iemand wat je allemaal moet veranderen/vervangen om deze interface (incl DS1812)geschikt te maken voor vrachtauto's (24VDC)?
bolter

Postby masterp » Thu May 31, 2007 12:00 am

Na veel proberen en vloeken is het gelukt:

Contact aanzetten shit

Getest op een Volvo S80 uit 2001. Was het ISO 9141-2 protocol

Ik ga de schakeling vanavond bij meerdere mensen uitproberen.
Laat het jullie natuurlijk nog even weten

MVG

Paul Luijken
masterp

Postby metalman » Thu May 31, 2007 12:00 am

Peugeot 806 HDI 2002 v 16

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

De schakeling werkt met masterscan, foutcode en sensoren zijn te zien.
metalman

Postby pd1acf » Thu May 31, 2007 12:00 am

Hallo allemaal,

Vandaag de interface afgerond, en getest op een Volkswagen Passat 1.6 bezine. Motorcode ALZ. Modeljaar 2001.

In de interface heb ik wel de DS1812 gesoldeerd, niet de C7.

Na contact te maken, interface ingeplugd en direct wordt de ECU herkend.

Alle waarden worden ingelezen, alleen de DTC lijst blijft leeg.

Hopelijk komt er in de toekomst software om iets meer te doen dan alleen de ECU uit te lezen.

Grtz,

Ron

pd1acf

Postby peerke4 » Thu May 31, 2007 12:00 am

Getest op renault laguna 1.9dCi van 2002, wel DTC's geen sensordata.
Getest op renault laguna 1,8 16v van 2002, wel DTC's en sensordata.
Getest op renault clio 1.4e van 2001, wel DTC's en sensordata.

De espace en renault master moet ik nog proberen.
peerke4

Postby autostoring » Thu May 31, 2007 12:00 am

Hallo beste testers,

Leuk van dit forum om alle al geteste auto's te publiceren.
Binnenkort hoop ik hier heel veel aan toe te kunnen voegen.
Ben namelijk bezig met een aantal Auto/Garagebedrijven om samen met hen in onze vrije tijd (avonduren/zaterdag/zondag) zoveel mogelijk auto's uit te gaan lezen.
Moet nog even wachten op de benodigde software, Scanmaster Professional en PCM Scan heb ik al, wel de betaalde versies (deze gaan wij gebruiken in combinatie met de nieuwe ELM327 Interface), de software voor de OBD2-Analyser en de Mobydic 2600 Interface heb ik ook al besteld, ook de betaalde versies (Vital Scan en Digimoto 4.03)!
Ik hoop jullie dan ook zo spoedig mogelijk veel informatie te kunnen verschaffen over de werking van de Analyser en Interface !

Groetjes Eddy.
autostoring

Postby Guest » Thu May 31, 2007 12:00 am

OBD-2 analyser succesvol getest op een Mercedes 200CDI via het iso 9141-2 protocol.
Guest

Postby rotgerus » Thu May 31, 2007 12:00 am

Geplaatst door:Msmax op 5-8-2005 23:13:59
Heb zo'n beetje de reacties gelezen van mede gebruikers...

Als eerste:
Je hoeft NIET te proberen om met VAG-COM en deze interface welke auto dan ook uit te lezen. Dat werkt gewoon niet!

Als tweede:
Heb je een VW, Audi, Seat of Skoda.. ga dan voor de VAG-COM interfaces.
Deze geven toegang tot elke controller in de auto. De op MobyDic gebaseerde interfaces geven alleen toegang tot het motormanagement systeem. Met VAG-COM is het bijvoorbeeld mogelijk om ook de service interval te resetten, de airbag, de airco etc. Met de MobyDic interface heb je deze mogelijkheden niet zover ik weet.

Als derde:
Heb je een Volvo... ja er was iemand met een volvo.
Koop dan een standaard KKL interface van 50 (RS232) of 60 euro (USB) en het programma Vol-FCR. kun je ook een heleboel mee uit de Volvo halen.

Verder is het perfect dat hier een lijst samen gesteld wordt voor andere gebruikers. Zou fijn zijn als de beheerder dit in een mooi lijstje per merk, type en bouwjaar zou kunnen uitfilteren en presenteren ergens op het web... dus hierbij het verzoek.

De volgende software pakketten werken wel met deze interface:
- EOBD van Ozen zelf natuurlijk
- OBDScanmaster voor MobyDic
- Binnenkort OBD2Spy
- Vital Scan

Msmax

rotgerus

Postby autostoring » Thu May 31, 2007 12:00 am

Beste Thijs,

Moet je even contact opnemen met B.Schrijver, deze man zet de bouwpakketjes van de OBD2-Analyser in elkaar.
Ik heb verleden week net mijn bouwpakketje van hem teruggekregen waar van alles mis mee was.
Hij heeft er gelijk een resetknop op gemonteerd en het werkt perfect.
Je hoeft nu de OBD2 stekker niet meer uit de connector te halen om het geheel te resetten, ideaal!
Mocht je er zelf niet meer uitkomen zoals ik ervaar op dit forum dan kun je bij hem terecht om het geheel door hem te laten samen stellen!
Tevens wil ik even vermelden dat deze man een zeer goede service verleent.
De website van hem is www.beschrijver320.freeler.nl of http://home.hetnet.nl/~f2hbeschrijver320/
Tel: 0512-523854.

Groetjes,

Autostoring.
autostoring

Postby nick18 » Sat Jul 21, 2007 12:00 am

Ik heb de nieuwste versie gebouwd en deze werkt goed met mijn Passat 1998 ISO9141-2.

Alleen één vraag:
In het artikel over deze OBD scanner (juni 2007) staan voorbeelden over wat bijvoorbeeld MAF betekend. Maar van veel andere termen heb ik echt geen flauw idee wat deze betekenen. Ik gok dan maar op binnen/buitentemperatuur enzo. En bijvoorbeeld ook: Wat betekent OBD-SUP "geen OBD gevonden"? Is er niet gewoon een lijst? Ik koop dat ding tenslotte niet voor niets...

Ook heb ik er niets aan om zelf de PID's te berekenen.
De informatie hierover mag iets uitgebreider.
nick18

PreviousNext

Return to 2005-07 OBD-2-analyser