Geteste auto's en ervaringen

Postby zigeuner » Thu May 31, 2007 12:00 am

heb een opel astra van 2003 getest krijg moeizaam kontakt, bij verder kijken in de gegevens van de auto verlies ik keer op keer de verbinding met de ECU
ik werk met de software scanmaster, de overige krijg ik helemaal geen reaktie
zigeuner
 
Posts: 8
Joined: Thu Jan 02, 2014 3:43 pm

Postby jan heinen » Thu May 31, 2007 12:00 am

Geachte Jaken, Zonder schakelaar wil het ook wel. Als de analyser de juiste mode niet kan vinden moet je soms resetten. Dat kan door de OBD stekker los te koppelen. (Dus stroomloos maken ) Daarom is zo,n tuimelschakelaartje veel handiger. Gr. Jan
jan heinen
 
Posts: 14
Joined: Thu Jan 02, 2014 3:43 pm

Postby marijntje » Thu May 31, 2007 12:00 am

Mijn collega attendeerde mij op de EOBD set van elektuur.

Ik heb de print in elkaar gezet, en hij werkt.
Eerst heb ik mijn bedrijfsauto (VW Golf variant TDI 90pk 2001)
getest. Hij werkt met de software van OBD-II scanmaster for mobydic, en met die van Digimoto Lite.

En vanavond had ik een Ford Puma 2001 1.7-16v, met een brandend engine check lampje.
Met de software van OBD-II scanmaster for mobydic, heb ik de foutcode (misfire 2 cil) kunnen wissen, maar kreeg een error code op de pagina sensor data.
Met de software van Digimoto Lite, kreeg ik de data gegevens wel op mijn scherm.

(nadat ik het vocht onder de bougiekabel had verwijderd, bleef het lampje uit).
marijntje
 
Posts: 1
Joined: Thu Jan 02, 2014 3:43 pm

Postby mbolt » Thu May 31, 2007 12:00 am

Peugeot partner II 2003 2.0 HDI

Werkt goed, krijgt snel verbinding. Alleen ik heb nog geen goede diagnose software.

Mijn motor kamt met problemen. Rond de 1900 toeren gaat de motor schudden. Het lijkt net alsof de motor op 3 'poten' loopt. Dit klopt natuurlijk niet. Met de OBD-II wil ik zelf kijken wat er aan de hand is. De dealer kan er niks aan doen. Hij zegt dat peugeot met nieuwe software moet komen !? raar maar waar...

groeten Marko
mbolt
 
Posts: 1
Joined: Thu Jan 02, 2014 3:43 pm

Postby Guest » Thu May 31, 2007 12:00 am

OBD-2 analyser (zomernummer 2005)

Ik heb de module uit het zomernummer getest op een Alfa Romeo 156 JTD van 11/2000 met volgend resultaat.
Groen ledje gaat branden na enkele seconden maar enkel als ik het programma "scantool freeware" heb draaien op de laptop en ik dan pas de OBD steker insteek.
Software geeft dan aan dat er verbinding is met de ECU via protocol IS0 9141-2. Uitlezen van de sensoren geeft volgend resultaat:
1. Engine RPM: werkt maar ik moet de weergegeven waarde vermenigv. met vier om het juiste toerental te hebben.
2. throttle position: kent enkel 0% of 100%(gas ietsje ingeduwd)
3. Inlet Air Temp blijft op 215 (255-40)
4. Engine coolant blijft op 215 (255-40)
5. Engine speed kent enkel 0 (stilstaan) of 255km/h(als ik rijd)

De andere sensoren geven niets aan en de DTC codes heb ik ook nog niet kunnen zien (als er dan al zijn)
Guest
 

Postby jakenl » Thu May 31, 2007 12:00 am

Getest op Renault Kangoo 2003 benzineversie, Protocol: KWP2000 fast init. Geen sensorwaardes, wel DTC-codes.

Jakenl
jakenl
 
Posts: 64
Joined: Thu Jan 02, 2014 3:27 pm

Postby Guest » Thu May 31, 2007 12:00 am

OBD-2 analyser succesvol getest op een Mercedes 200CDI via het iso 9141-2 protocol.
Guest
 

Postby autostoring » Thu May 31, 2007 12:00 am

Hallo beste testers,

Leuk van dit forum om alle al geteste auto's te publiceren.
Binnenkort hoop ik hier heel veel aan toe te kunnen voegen.
Ben namelijk bezig met een aantal Auto/Garagebedrijven om samen met hen in onze vrije tijd (avonduren/zaterdag/zondag) zoveel mogelijk auto's uit te gaan lezen.
Moet nog even wachten op de benodigde software, Scanmaster Professional en PCM Scan heb ik al, wel de betaalde versies (deze gaan wij gebruiken in combinatie met de nieuwe ELM327 Interface), de software voor de OBD2-Analyser en de Mobydic 2600 Interface heb ik ook al besteld, ook de betaalde versies (Vital Scan en Digimoto 4.03)!
Ik hoop jullie dan ook zo spoedig mogelijk veel informatie te kunnen verschaffen over de werking van de Analyser en Interface !

Groetjes Eddy.
autostoring
 
Posts: 4
Joined: Thu Jan 02, 2014 3:43 pm

Postby peerke4 » Thu May 31, 2007 12:00 am

Getest op renault laguna 1.9dCi van 2002, wel DTC's geen sensordata.
Getest op renault laguna 1,8 16v van 2002, wel DTC's en sensordata.
Getest op renault clio 1.4e van 2001, wel DTC's en sensordata.

De espace en renault master moet ik nog proberen.
peerke4
 
Posts: 1
Joined: Thu Jan 02, 2014 3:43 pm

Postby pd1acf » Thu May 31, 2007 12:00 am

Hallo allemaal,

Vandaag de interface afgerond, en getest op een Volkswagen Passat 1.6 bezine. Motorcode ALZ. Modeljaar 2001.

In de interface heb ik wel de DS1812 gesoldeerd, niet de C7.

Na contact te maken, interface ingeplugd en direct wordt de ECU herkend.

Alle waarden worden ingelezen, alleen de DTC lijst blijft leeg.


Hopelijk komt er in de toekomst software om iets meer te doen dan alleen de ECU uit te lezen.


Grtz,

Ron

pd1acf
 
Posts: 1
Joined: Thu Jan 02, 2014 3:43 pm

Next

Return to 2005-07 OBD-2-analyser

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest