nieuw 2 wrote:Henk,
Wat ik zou doen. Een teller koppelen aan een interrupt ingang. Hier tel je het aantal pulsen. Normaal kan je deze interrupt zo configureren zodat deze alleen op een rising edge of een falling edge reageert. Als 2de een timer interrupt elke seconde. Tijdens deze interrupt lees je de teller in de interrupt uit en je bewaart deze waarde in een variabele die je gebruikt in je programma. Direct na het uitlezen zet je de interrupt teller op 0. Nu mag je programma in je PIC zo dikwijls doorlopen worden als je wil.
Ik hoop dat je deze uitleg begrijpt.
Ik werk in Flowcode en rising edge of een falling edge kom ik niet tegen, daar wil ik wat meer over weten.
In Flowcode heb ik wel de mogelijkheid om een ingang te laten wachten totdat de puls hoog word, maar dat werkt niet omdat als de puls laag is omdat er geen wind is gebeurd er niets meer in de pic.
Stel nu dat het schijfje van de anemometer voor de opening voor de opto coupler staat en er is geen wind, dan is de puls hoog en zal de interrupt reageren en dat stop niet want er is geen wind.
Dus we hebben met twee situaties te maken waar we rekening mee moeten houden.
Rising edge of een falling edge is dan waarschijnlijk wat anders.
Kan jij mij daar iets meer over vertellen?
Hoe schrijf je dat in C?