Dringend advies nodig over AVR32 en boeken

Ontwerpen en programmeren

Postby johnny81 » Fri Sep 09, 2011 12:00 am

Beste mensen,

Na zo'n 16 jaar ervaring met 8-bit microcontrollers, ben ik nu bezig met 32-bit Atmel microcontrollers. Ik gebruik nu een at32uc3a0512 als microcontroller, maar na dagen spelen met avr studio 5, heb ik besloten om toch maar eens advies te gaan vragen.

Er is niet super veel te vinden over het geheel, en het is compleet anders dan de 8-bit controllers waar ik mee heb gewerkt. Mijn vraag is dan ook: Welk boek, hier op elektor of waar dan ook, is bij uitstek geschikt om me goed op weg te helpen? Uiteraard programmeer ik in C en dat wil ik graag zo houden Maar alle tips zijn welkom, ik wil gewoon uiteindelijk alle in -en outs weten en net zo bedreven worden als in de 8-bit hoek...

Wie kan me hiermee helpen?

Ontzettend bedankt voor jullie tijd!!

(Ik ben zo in de war, dat ik me afvraag: de at32uc3a is toch een ARM processor??? Correct me if im wrong!!)'
johnny81

Postby kersing » Fri Sep 09, 2011 12:00 am

Johnny81(Ik ben zo in de war, dat ik me afvraag: de at32uc3a is toch een ARM processor??? Correct me if i'm wrong!!)

Volgens de Atmel website hebben de ARM processoren een typenummer beginnend met SAM. Het type dat je noemt is een AVR 32 bit RISC processor met DSP instructies. In dit document (engels) staan de verschillen tussen een ARM7 en de AVR32 UC3 familie.

Als engels geen bezwaar is kun je op de atmel site (onder de tab documents) stapels application notes vinden inclusief voorbeelden hoe je USB en ethernet gebruikt.

Heel veel succes!'
kersing

Return to Microcontrollers