Het Elektor forum gaat sluiten. Zie ook deze link. Vanaf vrijdag 15 maart is het niet langer mogelijk om in te loggen op het forum. Wel blijft de inhoud van het forum nog zichtbaar tot het einde van de maand maart. Per 1 april gaat het forum definitief uit de lucht.

EEPROM 24LC16

Ontwerpen en programmeren

Postby kersing » Sat Jul 23, 2011 12:00 am

Denk er ook aan dat als je een random read wilt gebruiken je twee maal het control byte met een start moet sturen. Zie figuur 7-2 in de datasheet. De tweede start vergeten geeft op de hardware geen resultaat, de emulatie negeert het ontbreken ervan als ik me niet vergis.
kersing

Postby joost2 » Sun Jul 24, 2011 12:00 am

Nu ga ik eerst maar eens alles opruimen en opnieuw, gewapend met jullie aanbevelingen, beginnen. Als het speelt laat ik dat zeker weten. Joost
joost2

Postby joost2 » Mon Jul 25, 2011 12:00 am

Zoals beloofd, ik kan met het geheugen lezen en schrijven en mede doordat ik ook mezelf suf heb gelezen op de verschillende forums en de hulp van dit forum, denk ik, dat ik het zaakje aan het spelen heb gekregen. Je kan zo te zien dingen softwarematig of hardwarematig doen als het gaat om I2C met Flowcode4, ik heb daar een rommeltje van gemaakt en dus liep dat niet goed.
Dus kijken naar de eigenschappen van de I2C master in Flowcode 4 is belangrijk als je met I2C wil werken, denk ik geleerd te hebbben. Joost
joost2

Postby laurens wilde » Thu May 31, 2012 12:00 am

liep tegen het zelfde probleem aan.
Ben er achter gekomen dat het ID adres niet klopte.
Heb een eeprom gepakt waar wat in stond.
En een lus programma geschreven die alle adressen uit leest.
en kwam uit op adres D0 uit ipv AO.
reden is niet duidelijk.
maar het werkt nu wel op adres D0

mogelijk heb je hier iest aan

maak gebruik van flowcode 4

Laurens
laurens wilde

Postby laurens wilde » Fri Jun 01, 2012 12:00 am

Maakt zelf gebruik van de volgende programmer.
http://technosains.com/24CxxEEPROMprogrammer.htm

Hellaas niet in een gangbare taal, maar met een beetje moete is er wel uit te komen.
En deze werkt ook nog onder Windows xp en lager.
Hoger heb ik nog niet getest.

Voor het testen en uitlezen van data een prima tool.
hardware matig stelt het niets voor voor twee euro in elkaar te zetten.

Note bijde pootjes moet een pull up hebben.
SDA en SCL anders werkt het niet lekker.
Waarde 4k7 / 10 k

Laurens
laurens wilde

Postby voltrex » Sat Jun 02, 2012 12:00 am

Hallo Joost,
Je geeft aan dat je nog niet lang met Flowcode werkt.Maar het is in Flowcode ook mogelijk om het programma dat je gemaakt hebt dmv Flowdiagrammen weer te geven in C ,ASM of HEX bestand.Je moet wel eerst je programma compileren,hierna kan Flowcode de andere bestanden weergeven.kijk maar eens onder compileer naar PIC in Flowcode,hier onder staat hoe je het programma wilt weergeven.
Gr Voltrex
voltrex

Previous

Return to Microcontrollers