usbprog probleem, extreem

Ontwerpen en programmeren

Postby bertje.knor » Sat Apr 16, 2011 12:00 am

hallo allemaal, ik ben zwaar dislecties, maar waag me wel op dit forum wand ik zit met men handen in het haar.
ik heb de usbprog bij elektor gekocht, omdat ik op men pikit2 ben gaan zitten die het nu niet meer doet en ik een programmer nodig heb voor men werk. ik verzorg extreme techniek lessen op een basis school in amsterdam , op het moment robots bouwen voor groep 6,7 en 8
na het in mekaarzetten heb ik vervolgens de software geinstaleerd op een nieuwe eeepc1215p met windows 7.
en nu doet plotselng men usb, sd, geluid . lan en wlan het niet meer.
en men eeepc heeft verder geen mogelijkheden om gegevens van of naar men pc te plaatsen.
dit euvel staat in het handlijding van de usbprog als zijnde iets dat al verholpen is maar dat is het blijkbaar niet.
de enigste manier om dit uevel te verhelpen dat ik zie is leterlijk alles over te typen en daarna men eeepc in vabrieks toestand terug te brengen wat een bende soelaas geeft wand dan ben ik ook een paar apps kwijt die ik niet graag kwijt wil raken. weet iemand een beter oplossing?
en omdat ik hier nu tog aan het schrijfen ben is er iemand in de buurt van amsterdam met een avr programmer die berijd is eventueel tegen een klijne vergoeding de firmware op men programmer te laden,dat zou mij zeer verhuegen..
bij voorbaat dank, ik ga ieder uur kijken voor reacties
bertje.knor

Postby msilvius » Sat Apr 16, 2011 12:00 am

Hoi Bert.
Hieronder een redelijk uitgebreid verhaal, wanneer dat teveel van het goede is, graag even aangeven dan probeer ik het nog een keer maar dan korter.

Ik kan je wat betreft je programmer en de oorzaak van je probleem met je Asus netbook niet helpen.

Maar heeft dat ding geen harde schijf die je er uit kunt halen ?
Wanneer die dan een SATA aansluiting heeft, kun je 'm in een andere pc of externe behuizing doen en zo gegevens overpompen.
Dan ben je wat dat betreft al een heel eind gered.

Ik kan wel iets roepen hierover, namelijk dat vermoedelijk de drivers van de chipset van je netbook beschadigd zijn.
Het probleem is natuurlijk dat net die chipset de communicatie kanalen naar buiten beheren.
Daarom kun je ook proberen de juiste dirvers te downloaden en op de eenmaal uitgebouwde harde schijf te zetten.
Dan kun je na terug inbouwen van die schijf in je netbook de drivers installeren en hopen dat alles weer werkt.

Succes.
msilvius

Postby bertje.knor » Sat Apr 16, 2011 12:00 am

hoi MSilvius
wow dit word spannend.
ik heb hem pas twee weken en ga nu al de binnenkant bekijken , normaal doe ik dit pas na plusminus zes maanden. ik baal er van dat ik hem nog niet aan men backup systeem had aangesloten maar zo zij het.
men plan voor het moment was om de meest belangrijke gegevens met de hand te kopiëren en vervolgens men eeepc terug te brengen naar fabrieks status en vervolgens de laatste versie van de software te installeren om te kijken of het dan wel werkt.
maar dat plan om de harde schijfer uit te halen ga ik even uitzoeken , kijken of iemand anders hem al uitmekaar heeft gehaald
ik laat het horen als ik iets gevonden heb dank je wel en groeten bert
bertje.knor

Postby kersing » Sat Apr 16, 2011 12:00 am

Kun je niet terug naar een herstelpunt van voor het aansluiten van de programmer?
kersing

Postby bertje.knor » Mon Apr 18, 2011 12:00 am

hallo luitjes wel men computer doet het weer , ik heb hem niet uit mekaar gehaald, dat vont ik nog net iets te eng.
een herstelpunt heb ik nooit aangemaakt.
nu blijft nog het probleem van men usb programmer die geprogrammeerd moet worden, dus mocht er iemand zijn die dat eventueel tegen een kleine vergoeding zou willen doen dan houd ik me warm aanbevolen
hartelijke groeten en bedankt voor de tips
bert
bertje.knor

Postby bertje.knor » Sun Apr 24, 2011 12:00 am

omdat er niemand zich beschikbaar heeft gestelt om mijn usbprog te programeren ben ik begonnen aan het bouwen van een avr programmer. en sluit ik dit onderwerp af
bertje.knor

Return to Microcontrollers