Oude Elektuurs ook op DVD?

Er moet ook een plaatsje zijn voor niet technische vragen

Postby schueler » Mon Oct 25, 2010 12:00 am

buckfast_beekeeperBen je zeker dat je de werkbank/knutselhoek zal kunnen behouden? Met een beetje tegenslag wordt het een make-up tafel. .

Whaaahahahahaha....
Die houden we erin

Ben

P.S.: Arjen, Proficiat!!!
schueler

Postby arjen h. » Mon Oct 25, 2010 12:00 am

buckfast_beekeeperBen je zeker dat je de werkbank/knutselhoek zal kunnen behouden?

Al zou het het laatste zijn wat ik zal verdedigen!

buckfast_beekeeperMet een beetje tegenslag wordt het een make-up tafel.

Hahahaha, die had ik nog niet gehoord! Erg goed!
Maar dan wordt het wel een hele stevige make-up tafel van 70x155 cm, opgebouwd uit balken met een kopmaat van 6,5 x 16 cm en dito poten er onder.

Bedankt voor de felicitaties!
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby lpdp » Tue Dec 28, 2010 12:00 am

Ooit (eind jaren 80??) stond er in Elektuur een ontwerp voor een digitale paneel meter o.b.v. een 7106 met lcd uitlezing en was er ook een print van te koop.
Omdat ik nog altijd een paar sets lcd/ic heb liggen wil ik die nu maar eens benutten. Probleem is dat ik al mijn oude Elektuurs al lang geleden heb weggeven en ook niet meer weet in welke het stond.
Vragen.
Weet iemand welk nummer dat was en of of het al ergens in een boek of op dvd staat of heeft iemand misschien een kopie van dat artikel en is er nog een print van te krijgen dan wel een afdruk van de print om die eventueel zelf te etsen?
Kortom, wie helpt mij verder.
Grt, lpdp.
lpdp

Postby buckfast_beekeeper » Tue Dec 28, 2010 12:00 am

Hier zou ik zeggen. Google your friend. Als je op icl7106 gaat zoeken kom je ongetwijfeld bruikbare zaken tegen. Het schema overnemen en een printje hier van tekenen is geen groot karwei.

Ik vermoed dat het schema van begin jaren 80 is. Als ik me niet vergis was de digitale thermometer met pty10 hier op gebaseerd. Een beetje nostalgie. De thermometer was mijn eerste projectje. Het artikel van iemand gekregen. Voor elke weerstand er bij geschreven welke kleuren de juiste waarde was.
buckfast_beekeeper

Postby lpdp » Tue Dec 28, 2010 12:00 am

Dat heb ik ook gedaan. Kost geen enkele moeite een schema te vinden. Probleem blijft toch de print. Op een stuk experimenteerprint bouwen kan ook maar om kompakt te bouwen is de indertijd gepubliceerde print voor mij ideaal. Vandaar mijn vraag.
grt, lpdp
lpdp

Postby arjen h. » Tue Dec 28, 2010 12:00 am

Dit topic gaat over of het mogelijk is om oude Elektuurs op DVD beschikbaar te krijgen. Andere vragen dienen dus niet hier gesteld te worden.

Graag een nieuw topic openen...
Bedankt.
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby arjen h. » Mon Apr 18, 2011 12:00 am

Raoul MorreauBij het verschijnen van de jaren '90 DVD is er wel over gesproken maar het is helaas nog niet echt concreter geworden. Ik zal de discussie intern weer eens aanzwengelen. That's all I can do

Van Thijs hoorde ik dat een 2000-2009 DVD er voorlopig nog niet zal komen...
arjen h.
Moderator

Postby Guest » Tue Jun 07, 2011 12:00 am

Way to go Arjen, laat weten als ze er van zijn, er blijft belangstelling voor.
Guest

Postby ajk.fs » Wed Nov 23, 2011 12:00 am

niet op dvd maar wel op papier: ik heb de nummers 122 t/m 194 (feb 1973 -dec 1979) nog. belangstelling? zo niet, dan gaan ze op 5 december met het oud papier mee...
ajk.fs

Postby f.ogg@hccnet.nl » Wed Feb 08, 2012 12:00 am

Het is nu 2012. Wat is de stand van zaken nu?

Jullie kunnen een Forum opzetten met als kop "Obsolete - informatie uitwisseling over elektuur projecten uit de vorige eeuw". In de eigen publicaties kan ook de aandacht gevestigd worden op het ontstaan van zo'n rubriek.

Ik weet dat auteursrechten een probleem zijn. Zelf schrijf ik ook artikelen. Tot nu toe heb ik te maken gehad met redacties die een vooruitziende blik hadden en is mij steeds gevraagd schriftelijk te bevestigen dat een artikel na publicatie ook verder verspreid mocht worden.

Uit de hiervoorgaande discussie maak ik op dat elektuur dat niet gedaan heeft. Om dat alsnog te doen is een onmogelijke klus. Probeer maar eens een auteur van 30 jaar geleden te achterhalen en dat voor ieder artikel.

Computers zijn geweldige zoekmachines. Is er wat op tegen om binnen een forum "Obsolete" forumleden elkaar te laten helpen. Het versturen van pdf'svan een artikel rechtstreeks offline naar de vragensteller kan geen probleem zijn denk ik. Misschien kan hier een "officiële" reactie op gegeven worden door de moderatoren? Ik vind het als niet jurist wel belangrijk om te weten wat wel en niet mag.
Daar hoeven geen hele jaargangen voor ingescand te worden. Je kunt als redactie ook vragen om een kopie. Als de kwaliteit goed genoeg is hoef je deze alleen maar te archiveren. Zoiets noemen ze tegenwoordig gebruikmaken van de "crowd". Als redactie krijg je zo ook inzicht in welke bouwprojecten na jaren toch weer ter hand genomen worden. Ook daar kun je als redactie na verloop van tijd nog een DVD over maken.

Ook ik heb toen de kinderen klein waren drukke perioden gekend en enkele projecten niet of half afgebouwd. Die kom je dan tegen en dan kriebelt het wel.

En dan kom je op je zoektocht op zo'n draad als deze.

Dan heb ik een print voor me liggen (de oorzaak dat ik op deze draad terecht kom) met het nummer 980010, en dan is de vraag wat is het, hoort het ergens bij? half van onderdelen voorzien 8Mhz kristal, IC voet. Als het al ergens bij hoort, dan moet ik nog goed kijken tussen het andere obsolete spul.

Laat maar eens horen of en hoe dit bij jullie leeft.

Frits
f.ogg@hccnet.nl

PreviousNext

Return to Voor thema's die niet per se technisch zijn.