Frustratie RS-Online

Er moet ook een plaatsje zijn voor niet technische vragen

Postby schueler » Fri May 13, 2011 12:00 am

Na jaren naar tevredenheid kreeg ik vandaag een email van RS-Online dat zij niet meer aan particulieren leveren. Erg frustrerend gezien ik onlangs nog een bestelling gedaan heb ( en ontvangen ) en dat er geen mailing is geweest vanuit RS-Online naar de mensen die ingeschreven staan zonder KvK nummer.
Dit wordt ook niet gecheckt bij het plaatsen van de order...
Gemiste kans en een kleine moeite toch?

Dus weer een leverancier die de particulieren en hobbyisten in de steek laat...

Ben
schueler

Postby buckfast_beekeeper » Fri May 13, 2011 12:00 am

Net wat ik hier wist te melden. Op CO werden deze berichten niet tegengesproken. Zodoende.

Inderdaad spijtig dat deze leverancier er ook weer tussenuit valt. Reichelt zal nu waarschijnlijk mijn grootste leverancier worden. Is toch net nog even goedkoper als Farnell maar wel een iets kleiner assortiment.'
buckfast_beekeeper

Postby schueler » Fri May 13, 2011 12:00 am

Precies, die thread was ik nog aan het zoeken om daar feedback op te geven...

Heb net nog even contact gehad met een van de accountmanagers van RS-Online en bevestigde me dit. Per 1 april 2011 hanteert RS-Online de regels zoals op de website al vermeldt stond.

Ben

edit: typo's
schueler

Postby petrus bitbyter » Fri May 13, 2011 12:00 am

Schueler
...
Per 1 april 2011 hanteert RS-Online de regels zoals op de website al vermeldt stond.
...

Zojuist nog even op de website van RS-Online wezen kijken maar als er al informatie over levering aan particulieren op staat, is die tamelijk goed verstopt. Het enige dat met enige moeite boven tafel kwam is dat de catalogus niet naar particulieren verstuurd wordt.

In het verleden heb ik wel eens particulier bij RS besteld en dat gaf toen geen problemen.

Ik heb er wel eens aan gedacht om een service voor particulieren op te zetten om componenten (door) te verkopen van groothandels die niet aan particulieren leveren. Het vervelende is dat de prijs dan twee keer zo hoog wordt als in de catalogus staat. De koper denkt dan al snel dat je er steenrijk van wordt maar het tegendeel is waar. Als je de BTW, de verzendkosten (2x) de tijd en de risico's gaat becijferen mag je het loven als je kiet speelt. Hoewel ik nog best wat idealisme op kan brengen, gaat dat nu ook weer niet zo ver dat ik medeliefhebbers ga subsidiëren.

petrus bitbyter
petrus bitbyter

Postby fransk » Sat Sep 24, 2011 12:00 am

Het is nu een paar maanden verder, en ik wil ook nog wat frustratie kwijt. Begin september bestelde ik wat onderdelen bij RS, zo'n 100 euro, maar kreeg een mail dat mijn order was geannuleerd omdat ik partikulier was. Ik heb daar vooraf op hen website naar gekeken maar bij alle voorwaarden niets kunnen vinden.
Kort mailtje gestuurd hierover, dat die beperking niet op de website te vinden was, en dat ik hun grote aanbod en prijs zo goed vond, maar kreeg alleen een beleefd antwoord terug dat dit hun beleid was.
Dacht een interessante leverancier met groot aanbod gevonden te hebben; nee dus.

Na 30 jaar heb ik mijn elektronica-bobby vorige maand weer opgepakt. Ik vind het heel lastig en tijdrovend om leveranciers van bepaalde onderdelen te vinden, of keuzes te maken uit geschikte, wel beschikbare alternatieven. Naast de onderdelen zelf moet je erg letten op bijkomende kosten als minimum bestelling, orderkosten, verzendkosten, BTW, invoer/douane-kosten, en levertijd.
fransk

Postby jippie » Fri Sep 30, 2011 12:00 am

bericht verplaatst naar een nieuwe thread
jippie

Return to Voor thema's die niet per se technisch zijn.