Driver Anysee E30 Plus Windows 7

Er moet ook een plaatsje zijn voor niet technische vragen

Postby arjen h. » Sat Sep 11, 2010 12:00 am

Voor mobiel tv kijken heb ik een Digitenne USB Portable DVB-T ontvangeer. Model: Anysee E30 Plus.

Met de aanschaf van een nieuwe laptop met Windows 7 64 bit was het natuurlijk maar de vraag of deze ontvanger het op de nieuwe laptop ook zou doen. Niet dus.
Het zoeken op www.anysee.nl bood mij geen oplossing. Genoeg te downloaden, maar door de bomen de juiste download vinden is haast niet te doen.

Ik heb Clark Electronics een email gestuurd en het probleem voorgelegd. De vraag was uiteraard of zij mij aan de juiste software konden helpen.
De volgende dag had ik een email terug met een link naar een download. De software opgehaald en geinstalleerd: WERKEN MAAR !!!

Nog eens gekeken of ik de download op de site kon vinden, maar dat is mij niet gelukt. Via een google op Anysee 2.1.0 kon ik de download wel achterhalen. Blijkt "Anysee viewer versie 2.1.0 beta7 E30Plus, E30C en E30TC" te zijn.

Maar goed... een enorme (E30) PLUS voor Clark Electronics !!!
Mag ook wel eens gezegd worden...

Dit is de bewuste download: http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=148

Oh ja, in het antwoordmailtje van Clark werd nog gezegd dat KPN ervoor heeft gekozen om Windows 7 niet te ondersteunen.
Maar eigenlijk is het met KPN nog veel erger omdat die de Anysee helemaal NIET ondersteunen.
In het begin heb ik ook veel problemen had om de Anysee onder Windows XP goed werkend te krijgen. De standaard meegeleverde software deed het namelijk niet goed. Terug naar de Primafoon maar die verwees mij gelijk door naar Clark. Hier uiteindelijk versie 2.0.5 gevonden. Maar pas na een of andere Windows update deed het ding het pas echt goed.
KPN gaf mij toe dat ze de ontvanger ook alleen maar verkochten en geen support konden bieden. Gek genoeg staat wel het KPN logo op de Anysee afgebeeld...
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby kirathal » Wed Jun 13, 2012 12:00 am

goeden middag meneer.
op : 11-09-2010 22:10 heeft u een reactie geplaatst met een link betreffende de E30 plus win 7 software, die link werkt blijkbaar niet(meer) omdat ik op een verkoop pagina uitkomt van die apperaatjes, mijn vraag nu: bent u nog in het bezit van de door u gedownloade software voor de E30 plus unit?
kirathal

Postby arjen h. » Mon Jun 18, 2012 12:00 am

Op www.anysee.com is zo te zien nog wel de driver te downloaden. Waar de software te vinden is... geen idee.
Ik zou een mail naar Anysee en naar Clark Electronics sturen. Dit moet toch ergens te vinden zijn. Vreemd dat er alleen een verkoop site naar boven komt.
Als je wat gevonden hebt dan hoor ik dat graag.

Mijn download heb ik nog wel.... is alleen 100 MB.'
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby micheldejongh » Tue Jul 24, 2012 12:00 am

De drivers van Anysee en software zijn al enige tijd te vinden op:
http://www.anyseedirect.eu/product-downloads/anysee-downloads.html
micheldejongh

Return to Voor thema's die niet per se technisch zijn.