Soldeerstation met meetfunctie

Er moet ook een plaatsje zijn voor niet technische vragen

Re: Soldeerstation met meetfunctie

Postby tarek010 » Mon Jan 12, 2015 10:07 am

Beste schueler,

Ik wil je graag om hulp vragen bij een schoolopdracht. Ik moet een soldeerstation ontwerpen op school. Maar ik heb te weinig kennis en ervaring om genoeg te kunnen doen aan deze opdracht. Ik hoop dat je een raad weet met mijn opdracht. Dan zou ik het echt op prijs stellen als je me hulp kan bieden :D :D . De opdracht luidt als volgt:

Ontwerp een soldeerstation met een soldeerbout die een regelbare temperatuur heeft van 150-450 graden Celcius. Het soldeerstation moet bestaan uit een voedingsunit, regelaar op basis van een microcontroller met beeldscherm en een soldeerbout. De soldeerbout is al gekocht door het bedrijf en er blijken twee uitvoeringsversies in te bestaan te weten: een met als temperatuursensor een NTC en een thermocouple. De NTC is 10k Ohm en de thermocouple is van het type K. Op het beeldscherm moeten minimaal de volgende gegevens zijn weergegeven: actuele temperatuur en ingestelde waarde. Met een aantal druktoetsen is de ingestelde waarde te veranderen tussen 150 en 450 graden Celcius.

Op te leveren producten:
1. Een elektrisch/elektronisch schema van het soldeerstation (blokschema en op componentniveau) met eventueel schetsen.
2. Printplaatontwerpen met eventueel schetsen.
3. Tekening(en) van de kast met aansluitingen, bedrading e.d. met eventueel schetsen
4. Software van de microcontroller regeling als listing (notepad++) op papier en op cd/dvd.
5. Een materialen- en onderdelenlijst.
6. Een voorcalculatie t.b.v. een offerte van kosten van:
a. Onderdelen.
b. Materialen.
c. Het schrijven van programmatuur (indien van toepassing).
d. Montage.
7. Een gebruikershandleiding.
Op te leveren producten:
8. Definitief digitaal (AutoCad, Eagle, e.d.) tekeningenpakket:
a. Elektrisch/elektronisch schema met motivatie voor onderdelen in het ontwerp.
b. Printontwerp, met printspoorbreedtes volgens norm.
c. Behuizing.
d. Materiaallijsten.
9. Digitale simulatie van de regeling (Multisim) in te leveren op een medium, zoals CD of DVD.
10. Lijst van leveranciers van onderdelen en materialen.
11. Bestellijsten.
12. Productietekeningen voor montage.
13. Planning in termen van mensen (aantallen uren) en middelen.

Dit is een kleine omschrijving van de opdracht. Denk je dat je iets hier mee kan? Dan kunnen we contact houden en meer informatie uitwisselen.
tarek010

Previous

Return to Voor thema's die niet per se technisch zijn.