Even voorstellen

Theorie en praktijk horen bij elkaar

Even voorstellen

Postby Henk1977 » Sun Jul 03, 2016 9:00 am

Goedemorgen mede forum gebruikers,

Het is al een aantal jaren geleden dat ik me voor het laatst het bezig gehouden met elektronica en de leer die daar achter schuil gaat. Nu wil het geval zo zijn dat ik een Amiga 500 heb gekocht en ik daarmee toch weer behoorlijk wat gevoelens begin te krijgen het onderwerp. Ik heb dan ook het boekje "elektronica echt niet moeilijk" Deel 1,2 & 3 in 1 uitvoering, en heb daar al een aantal zaken van doorgenomen en uitgevoerd. Maar al ben ik net 39 geworden, bemerk dat ik nu een behoorlijke leercurve zal moeten ondergaan, ik hoop alleen dat wat ik wil nog mogelijk is of dat ik het beter niet kan doen. Maar dat laatste is niet echt een optie :lol:

Aangezien ik nogal een perfectionistisch vind ik dat behoorlijk nadelig, er is in deze tijd er zoveel materie beschikbaar is dat ik gewoon niet weet waar ik moet beginnen. Wat ik dan ook wil is misschien het beste uitgangspunt en hopelijk zijn er medegebruikers die me in de juiste richting kunnen sturen.

Een simpel idee waar ik aan denk is een USB muis adapter voor de Amiga, het bestaat al maar ik wil graag leren begrijpen hoe ik zoiets zelf moet aanpakken.
Ander idee is op 1 meg chipram aan te sluiten via een eigen gemaakt bord, even ja dat bestaat ook eveneens al en ook hier gaat de bovenstaande vraag op.
Een 68020 bord maken met 1mb chip of ervoor een FPGA gebruiken en dat ontwikkelen en wederom gaat het hier bovengenoemde op.

Ik wil gewoon zo graag nog leren begrijpen waarom het doet wat het doet, en misschien dat ik dan ooit nog eens zelf iets kan maken. Het zou leuk zijn want dat geeft zeker een goed gevoel.

Hoor graag van jullie.

Mvg,
Henk Velthoven.
Henk1977

Re: Even voorstellen

Postby arjen h. » Mon Jul 04, 2016 11:19 am

Mooi verhaal, leuke ideeën, welkom op dit forum.

Laat ik beginnen te zeggen dat het forum de laatste tijd erg rustig is, dat wil zeggen er gebeurt niet veel en wie nog echt actief is moeilijk te zeggen.
Mocht een reactie op een vraag uitblijven dan kan het betekenen dat of de expertise er niet is, of dat het vraagstuk te groot is en daarmee teveel tijd kost.
Probeer je vragen in hapklare brokken aan te bieden.

Amiga en 68020 chips heb ik geen ervaring mee.
Ik heb zelf nog een doos(je) met 1 en 4 SIMMS liggen waar ik wat mee zou kunnen doen, maar ik ben bang dat het inmiddels is achterhaald om die dingen te gebruiken.
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby Henk1977 » Wed Jul 06, 2016 6:39 am

Dag Arjen,

Ik heb in ieder geval 1 reply, die van jouw :-D

Zoals je laat weten zie ik idd weinig activiteit in het Nederlandse deel van het forum. Misschien dat ik de vraag ook even stel bij het Engelse deel op deze site.

Mvg,
Henk
Henk1977

Postby arjen h. » Thu Jul 07, 2016 9:37 am

Henk1977 wrote:Zoals je laat weten zie ik idd weinig activiteit in het Nederlandse deel van het forum. Misschien dat ik de vraag ook even stel bij het Engelse deel op deze site.

Ook rustig...
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Return to Elektronica algemeen