Digitale flipperkast bouwen

Theorie en praktijk horen bij elkaar

Digitale flipperkast bouwen

Postby BorisvandenBerg » Fri Nov 21, 2014 11:07 am

Beste,

Ik wil zelf een digitale pinball machine maken. Ik heb een oude internet terminal (zie bijlage). Hier zit een compleet pc systeem in, en een touchscreen. Hier werkt het pinball programma (FX2) prima op. Nu is het zo dat de besturing van dit spel via een 7 tal toetsen van het keyboard werkt, te weten beide shift knoppen, beide ctrl knoppen, spatie, enter en c.

Ik zou deze terminals graag uit willen rusten met 7 drukknoppen met microswitch, zodat het wat meer op een echte flipperkast gaat lijken. Nu is mijn vraag hoe ik deze drukknoppen moet laten corresponderen met die specifieke toetsen van het keyboard.

Ik ben geen electro technicus, maar wel "vrij handig" en een vriend van mij kan componenten solderen en met elkaar verbinden volgens een schema, alleen ik heb geen idee of dat in dit geval op die manier opgelost kan worden.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik dit moet doen, en/of wat ik er voor nodig heb.

Met vriendelijke groet,
Boris van den Berg
Attachments
Terminal foto.jpg
BorisvandenBerg

Re: Digitale flipperkast bouwen

Postby arjen h. » Wed Nov 26, 2014 8:11 am

Dag Boris,
Je zou iets van een 2e toetsenbord aan de pc moeten kunnen hangen waar je de contacten van gebruikt of een toetsenbord-emulator.
Geen idee of je dit voor elkaar gaat krijgen.
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Return to Elektronica algemeen