een Elektro beginner

Theorie en praktijk horen bij elkaar

Postby herman » Thu Feb 23, 2012 12:00 am

Hallo geacht Forum,

Even kennis maken, mijn naam is Herman en nog echt een leek op dit gebied, maar met zeer veel interesse wil ik graag als het mogelijk is van iedereen op dit gebied graag wat leren.
Mijn vraag is dan ook, Wat voor boeken moet ik lezen als beginneling? Wat is leuk en makkelijk en leerzaam om mee te beginnen ik bedoel ook om wat in mekaar te zetten?
Ik wil heel graag stap voor stap wat van de Elektronica te weten komen.

Alvast heel vriendelijk dank voor al de mensen op dit Forum die mijn hierbij willen helpen en ondersteunen!

met vriendelijke groet Herman
herman

Postby petrus bitbyter » Thu Feb 23, 2012 12:00 am

Tja, deze vraag lijkt veel op een andere veelgehoorde vraag: "Wat voor een computer moet ik kopen?" Het antwoord hangt in beide gevallen af van wat je ermee wilt. Als je geen bijzondere toepassing voor ogen hebt, zou je het best geholpen zijn met een tijdschrift voor beginners. Helaas zijn die uitgestorven. Elektuur (Elektor tegenwoordig) is naar mijn mening toch wel ietsjes te zwaar voor de grasgroene beginner. Wat je wel zou kunnen doen, is de Elex DVD aanschaffen. Die staat boordevol eenvoudige bouwdingen met uitleg. Uiteraard zijn sommige zaken wel enigszins gedateerd maar de natuurkundige principes van de elektronica zijn nog niet gewijzigd. Verder kun je hier op het forum altijd vragen stellen.

petrus bitbyter
petrus bitbyter

Postby arjen h. » Thu Feb 23, 2012 12:00 am

petrus bitbyterWat je wel zou kunnen doen, is de Elex DVD aanschaffen.

Yep, dat is ook mijn tip.'
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby stafvg » Thu Jul 12, 2012 12:00 am

Ik was deze week op de website van Conrad aan het zoeken en kwam een aantal 'leuke' doosjes tegen. Ik heb er twee van besteld om eens te kijken wat het inhoud en het valt niet tegen.

Voor de beginner zeker interessant : Elektronik - verstehen und anwenden nr. 192296

En een doosje waar ikzelf interesse voor had : Transistorradio - verstehen und anwenden nr; 192208 (het gaat hier om een AM-radio)

Een gelijkaardig doosje heb ik onlangs nog ergens voor €30 gekocht, dit is dus veel goedkoper en meer mogelijkheden.

En je krijgt er telkens een Nederlandstalige handleiding bij !

Er zijn er trouwens nog een paar andere.

gr.

Staf
stafvg

Return to Elektronica algemeen