TS19377 LED driver EN signaal moet op VCC level?

Maar dat lukt beslist nog wel...

Postby ronm » Fri Nov 29, 2013 12:00 am

Ik heb de LED driver uit Elektor maart 2013 gebouwd. Stuurt de LED prima aan als ik EN aan VCC hang (circa 12V). Met een signal op TTL niveau (5V) wordt het PWM Switched Control Circuit van de TS19377 echter niet geactiveerd. Heeft iemand hier ervaring mee?
Heb al geprobeerd met en zonder 100n condensator en/of 100k weerstand aan de EN pin.
ronm

Postby petrus bitbyter » Sat Nov 30, 2013 12:00 am

Volgens de datasheet zou EN voor ON aan 2V genoeg moeten hebben terwijl EN maximaal een paar tienden boven Vcc uit mag komen. Voor OFF maximaal 0,8V en niet lager dan een paar tienden onder Vss. Met een voltmeter moet je na kunnen gaan of deze waarden gehaald worden. Te hoge spanningen kunnen het IC beschadigd hebben. Met die kleine dingen wil er ook wel eens op de print niet goed gegaan zijn. Een slecht soldeerpunt, een sluitinkje of iets dergelijks. Dat hoeft geen keiharde sluiting te zijn. Zo'n halfzachte is veel erger.

petrus bitbyter
Attachments
TS19377.pdf
(140.55 KiB) Downloaded 56 times
petrus bitbyter

Postby ronm » Tue Dec 03, 2013 12:00 am

Bitbyter, bedankt voor de response. De print is zo compact dat 'zachte' fouten bijna niet op te sporen zijn. Maar ik blijf het vreemd vinden dat de EN ingang het PWM Switched Control Circuit keurig blijft aansturen, alleen met een verkeerd High level. Overigens valt mij in het blockdiagram op dat er een diode aan de EN ingang zit, ter bescherming lijkt me.

Waar ik vooral naar op zoek ben, is ervaring van iemand die de betreffende EN ingang daadwerkelijk gebruikt heeft met een PWM signaal conform specificaties. Tot nu toe lees ik alleen in artikelen dat melding gemaakt wordt van de mogelijkheid, maar niemand die het blijkbaar ook heeft toegepast.
ronm

Return to Mijn schakeling werkt nog niet...