Is er een of hoe bouw ik een receiver van een wifisignaal di

Transistoren, buizen, SACD, DVD-A

Postby missing link » Tue Sep 09, 2008 12:00 am

Nu ik in het bezit ben van een Iphone wil ik graag mijn muziek draadloos over mijn geluidsinstallatie ontvangen. Dit moet alleen worden bereikt via wifi en niet via een kabel of FM signaal. Dit alles moet dan ook nog zonder een computer. Ik zoek dus een directe oplossing tussen mijn Iphone en mijn versterker.

Ik denk dan aan een soort van receiver van het WiFi signaal die vervolgens dit signaal om weet te zetten naar een audio signaal voor mijn versterker.

Graag zie ik jullie mogelijke oplossingen tegemoet!
missing link

Postby schueler » Tue Sep 09, 2008 12:00 am

Het idee is mooi maar de uitvoering wat minder.
Er zal dus een applicatie op je iPhone moeten draaien die je audio signaal ( neem aan mp3's ) streamd via WiFi naar een apparaat met WiFi die de stream doorstuurt naar je installatie.

Dit valt in praktijk vies tegen...
Via een media player zou het in ieder geval wel kunnen maar dan heb je dus een applicatie nodig voor op je iPhone. Huidige media player werken in combinatie met een PC die streamd naar deze player. Dat zou je dan moeten zoeken op het internet.

Ben
schueler

Postby ton zandbergen » Sun Sep 14, 2008 12:00 am

Volgens mij past een iPhone in de meeste iPOD dockingstations.

Is dat niet veel makkelijker?
ton zandbergen

Postby missing link » Mon Sep 15, 2008 12:00 am

Aangezien mijn telefoon wel rechtstreeks over zijn eigen speaker de muziek kan afspelen, is er dan geen mogelijkheid dit signaal draadloos naar een versterker te sturen?
missing link

Postby schueler » Mon Sep 15, 2008 12:00 am

muziek meteen via een speaker op je telefoon of draadloos via wifi naar een versterker is een wereld van verschil.

Dit is software- en hardware-matig een stuk complexer dan je waarschijnlijk denkt. het is zeker niet even een chipje ertussen en klaar is kees.

Ben
schueler

Return to Audio