Audio Link met Grey Encoders

Transistoren, buizen, SACD, DVD-A

Postby piedr0 » Mon Jul 07, 2008 12:00 am

Hallo,

Zijn er mensen die Rotary encoders hebben gebruikt voor het regelen van het volume en de balans bij de Audio Link? Ik zou graag wat ervaringen 'horen'... en wellicht aanwijzigingen voor het aanpassen van de JAL programmatuur...

Piet
piedr0

Postby xbake » Thu Sep 04, 2008 12:00 am

moet volgens mij prima lukken mits aanpassen van het programma . Er zijn wel voorbeelden van te vinden.

aantal pulsjes tellen en de richting..

bert
xbake

Postby thijsbeckers » Fri Sep 05, 2008 12:00 am

Bert,
Ga je dit ook proberen (die rotary encoders)? Als het lukt, mag je ons een inlichten over hoe je dat hebt gedaan . Lijkt me wel interessant voor andere lezers/bouwers.
thijsbeckers

Postby piedr0 » Fri Sep 05, 2008 12:00 am

Wat ik tot nu toe aan voorbeelden heb gevonden, ging allemaal uit van Interrupts. Dat zou kunnen door de encoders (via een weerstand) aan pennen RB6 en RB7 te hangen. Heb je ook voorbeelden gezien van (bij voorkeur JAL-)programma's die via een polling mechanisme werken?
piedr0

Postby xbake » Fri Sep 05, 2008 12:00 am

het is inderdaad de bedoeling dat ik dat ook probeer ja

echter, de enige programmeertaal die ik écht beheers is assembler. Ik ben momenteel enkele rotary encoders aan het opzoeken (mechanisch en optisch).
Voordeel van optische encoders is dat je ze niet moet debouncen, bij een mechanische encoder moet dit wel.

Meestal wordt er wel gewerkt met interrupts, maar dit brengt vaak serieuze consequenties mee voor het programma.. ik moet de mogelijkheden zelf nog even op een rijtje zetten..

ik vind volgende afbeelding een goede leidraad:
http://ccrma.stanford.edu/~dfl/250/encoder.jpg

bert
xbake

Return to Audio