Domestica / Media PC

Transistoren, buizen, SACD, DVD-A

Postby pa-tje » Sun Jan 13, 2008 12:00 am

Wie heeft er ervaring met domotica en een media pc icm met hifi ?

Ik ben van plan een media center PC (zelfbouw) aan te schaffen, en wil de mogelijkheid bekijken om deze ook in te zetten als domotica center met een universele AB. Mijn DVD speler en Surround processor bezitten een RS232 poort, maar van software heb ik geen verstand.

Groeten PA-tje
pa-tje

Postby arjen h. » Sun Jan 13, 2008 12:00 am

PA-tje...maar mailen mag altijd.

Ze even het bolletje bij "Accepteer e-mails van medeforumgebruikers" in je profiel. Je gebruikersnaam wordt dan blauw en kunnen we er op klikken op een email te sturen.

Van mij geen email omdat ik geen ervaring heb met domotica en een media pc en met hifi.
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby thijsbeckers » Thu Jan 17, 2008 12:00 am

PA-tjeWie heeft er ervaring met domotica en een media pc icm met hifi ?

Ik ben van plan een media center PC (zelfbouw) aan te schaffen, en wil de mogelijkheid bekijken om deze ook in te zetten als domotica center met een universele AB. Mijn DVD speler en Surround processor bezitten een RS232 poort, maar van software heb ik geen verstand.

Groeten PA-tje

Je wil dus een pc maken die domotica bestuurd en ook de dvd-speler en de surroundprocessor aanstuurd? En dat moet dan met een universele AB... Vraagje: kan die universele AB niet gewoon direct je dvd-speler en de surroundprocessor bedienen? Lijkt me veel eenvoudiger

Over domotica met pc hebben we helaas niet zo veel. Kijk hier en hier eens.'
thijsbeckers

Postby pa-tje » Thu Jan 17, 2008 12:00 am

Een universele AB kan dit zeker doen. De nieuwe logitech Harmony 1000 zou dit moeten kunnen, en deze is tevens Vista gereed, dus zou hij m'n media center ook moeten kunnen bedienen. Lijkt mij.
Het besturen van de DVD en Processor via domotica is puur een begin om te kijken of dit gaat en of de software voor leken begrijpbaar is en of dit op een gewone pc draaien kan.
Bij dit deel tast ik in het duister. Uiteindelijk is niet alles met een AB te bedienen en kan het (naar mijn inzien) handig zijn als je met meerde audio/video zondes gaat werken dat deze toegankelijk zijn via een netwerk.

Ik zal om te beginnen een een kijkje gaan nemen op jou door gestuurde links, bedankt daar voor.

Greetz Maarten
pa-tje

Return to Audio