Audio ontwikkeling

Transistoren, buizen, SACD, DVD-A

Postby de kraker » Fri Apr 27, 2012 12:00 am

Hoi allemaal,

Voor mijn studie (vormgeving) heb ik een audio gerelateerd ontwerp gemaakt. Vaak blijven dit schetsen die nooit tot uitvoering komen.
Dit keer zou ik het leuk vinden om mijn project daadwerkelijk uit te voeren.
Aangezien ik geen kaas gegeten heb van het elektronische aspect ben ik op zoek naar iemand die mij daarmee kan helpen (eventueel tegen een vergoeding).
De elektronica die ik nodig heb is vergelijkbaar met datgene wat in een (computer) speakerset zit (ik heb die van mezelf even open geschroefd). Die hardware zou ik echter zo willen hebben gemonteerd dat het in mijn ontwerp/design past.

Weten jullie iemand of wellicht een bedrijf die mij hiermee verder kan helpen?
Ik ben overigens woonachtig in Nijmegen.

Bijvoorbaat dank voor je/jullie,

Pieter
de kraker

Postby schueler » Fri Apr 27, 2012 12:00 am

Wat ik uit je verhaal begrijp is dat jij een (mechanisch) ontwerp hebt gemaakt en nu daar elektronica erin wilt stoppen. Het moet passen in de daarvoor beschikbare ruimte wat je ervoor hebt gereserveerd.

Als het alleen gaat om een versterker printje en luidspreker uit een computer box dan moet dat niet zo moeilijk zijn, maar volgens past het niet en moet er van alles verbouwd worden of niet?

Kun je iets details geven met betrekking tot je vraag.

Is het enkel de versterker met een luidspreker?
Moet de volumeknop ook naar buiten uitgevoerd worden?
Hoeveel ruimte heb je?
Moet het gekoeld worden en zijn daar ook voorzieningen voor?
etc.

Ben
schueler

Postby petrus bitbyter » Fri Apr 27, 2012 12:00 am

Je geeft echt veel te weinig informatie om een goed gefundeerd antwoord te kunnen verwachten. Want het moet wel heel erg bijzonder zijn als er geen oplossing voor te vinden is. Maar vooralsnog zou ik niet weten in welke richting ik moet zoeken. Een ander aspect wat veel vraagstellers hier onderschatten is het kostenaspect. Vooral als zoiets bedrijfsmatig moet, wordt het al snel veel te duur om binnen het budget te kunnen worden uitgevoerd.

petrus bitbyter
petrus bitbyter

Postby hobbyrob » Tue Jun 18, 2013 12:00 am

Hallo Pieter,

Is het allemaal nog gelukt?
Ik lees net (pas) je bericht en ben benieuwd wat je er allemaal van gemaakt hebt.

Kun je hier iets laten zien door het plaatsen van een foto of filmpje?
hobbyrob

Postby msilvius » Tue Jun 18, 2013 12:00 am

Pieter heeft 14 maanden geleden 1 keer een vraag gesteld, maar nooit meer gereageerd op vragen naar meer informatie.

De kans dat Pieter ooit nog op dit forum zijn onderwerp komt bekijken is daarom zo goed als nul.
msilvius

Return to Audio