Het Elektor forum gaat sluiten. Zie ook deze link. Vanaf vrijdag 15 maart is het niet langer mogelijk om in te loggen op het forum. Wel blijft de inhoud van het forum nog zichtbaar tot het einde van de maand maart. Per 1 april gaat het forum definitief uit de lucht.

LCD aansluiten op mini mega board

Zoeken naar onderdelen voor Elektor-schakelingen

Postby bertus » Mon Jun 15, 2009 12:00 am

Hallo,

Ik heb een mini megaboard met een ATmega88
Ik heb de leds werken, zelfs serieel contact met een PC maar het lukt mij niet om de LCD (Display voor Mini Mega Board (050176-73)aan de praat te krijgen. Dit heeft te maken de fysieke aanluiting van het LCD. Heeft iemand deze LCD al eens aangesloten?

Al vast dank voor de hulp!

Bert
bertus

Postby schueler » Mon Jun 15, 2009 12:00 am

Het is al weer een tijdje geleden dat ik dat board gebruikt heb maar bij mij werkte alles naar behoren. Ook het LCD.

Bij het aanzetten van het board zou, zonder dar et een uP in het board zit, de bovenste balk van het LCD iets moeten oplichten ( de hele balk ). Als dat niet zo is moet de de potmeter aan Vee eens van links naar rechts draaien net zolang totdat dit wel het geval is.
Als de blak zichtbaar is kun je de spanning weer eens eraf halen en de processor terug in de socket zetten. Als het LCD goed geïnitialiseerd wordt verdwijnt de balk.

Ben
schueler

Return to Componenten