Het Elektor forum gaat sluiten. Zie ook deze link. Vanaf vrijdag 15 maart is het niet langer mogelijk om in te loggen op het forum. Wel blijft de inhoud van het forum nog zichtbaar tot het einde van de maand maart. Per 1 april gaat het forum definitief uit de lucht.

Connector voor monteren display

Zoeken naar onderdelen voor Elektor-schakelingen

Postby walbeek » Fri Mar 06, 2009 12:00 am

Hoi allemaal,

Ik heb een print waarop een LCD display wordt gemonteerd.
Die LCD heeft een 14 pins connector met 2 rijen van 7 pinnen.
De display wordt gemonteerd met 4 afstandbusjes van 25mm.
Hierdoor zit de display dus 25mm boven de basisprint.
Nu zoek ik een geschikte connector voor de aansluiting.
Aan beide kanten heb ik dus een 2x7 connector nodig, maar dan geschikt voor een hoogte van 25mm. En het display moet afneembaar zijn, de connector dus steekbaar.
Voor een flatcable is niet genoeg ruimte.

Weet iemand een geschikte connector hiervoor?

Rinie
walbeek

Postby buckfast_beekeeper » Fri Mar 06, 2009 12:00 am

Enkele aansluitrijen op elkaar? Of wirewrap types?'
buckfast_beekeeper

Postby walbeek » Mon Mar 09, 2009 12:00 am

Hoi Theo,

Op dit moment gebruik ik een female connector op de basisprint en in het display. Hiertussen zitten nu wire-wrap pinnen. Dit is eigenlijk net te kort, ik kom op ongeveer 23mm. En als ik de pinnen dan niet handmatig in het midden zet, dan maakt het slecht contact. In commerciele producten zie je wel eens langere connectoren. Ik ben aan het zoeken of dit een 'standaard' product is. Bij Lumberg en Keystone hebben ze dit niet. Ik moet nog zoeken bij AMP.

Rinie
walbeek

Postby buckfast_beekeeper » Mon Mar 09, 2009 12:00 am

Hallo Rinie,

Wat als je 1 extra rijtje female connector monteert op je printplaat? Dan kom je toch weer enkele mm hoger. Dat dit niet de meest elegante oplossing is, ben ik met je eens. Als het in een kastje zit is elegantie echter van ondergeschikt belang.

mvg

Theo
buckfast_beekeeper

Return to Componenten