oud artikel 'dual power supply'

Zoeken naar onderdelen voor Elektor-schakelingen

Postby thijsbeckers » Wed May 11, 2011 12:00 am

HarryGHelaas heeft mijn voeding het gedeeltelijk begeven zou iemand mij ook een kopie van het in Maart 1986 beschreven Bouwontwerp willen (kunnen) sturen.

Eventuele kosten worden vergoed

Kopieën van artikelen kunnen gewoon via de klantenservice worden aangevraagd.
thijsbeckers

Postby schueler » Wed May 11, 2011 12:00 am

roelWat mij faalt is het artikel zelf. Elektor kan dan misschien niet willen dat artikelen gekopieerd worden, maar zelf kunnen ze het niet leveren. Moet ik die spullen dan wegwerpen? Zal toch niet.

thijsbeckersKopieën van artikelen kunnen gewoon via de klantenservice worden aangevraagd.

Kan Elektor het nu wel of niet leveren?!?
schueler

Schueler
roelWat mij faalt is het artikel zelf. Elektor kan dan misschien niet willen dat artikelen gekopieerd worden, maar zelf kunnen ze het niet leveren. Moet ik die spullen dan wegwerpen? Zal toch niet.

thijsbeckersKopieën van artikelen kunnen gewoon via de klantenservice worden aangevraagd.

Kan Elektor het nu wel of niet leveren?!?

Tuurlijk wel. Als we het niet elektronisch hebben, komt de klantenservice altijd op de redactie de zorgvuldig ingebonden jaargangen lenen om kopieën te maken... (dan moeten ze wel weten wàt ze moeten kopiëren ).

Wij willen liever niet dat kopieën op het internet verschijnen, maar das wat anders; misschien bedoelde Roel dat?'
thijsbeckers

Postby arjen h. » Wed May 11, 2011 12:00 am

thijsbeckersAls we het niet elektronisch hebben, komt de klantenservice altijd op de redactie de zorgvuldig ingebonden jaargangen lenen om kopieën te maken...

Scannen en gelijk PDF van maken.... dan heb je het de volgende keer wel gelijk digitaal.
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

...en dan moet je weer een fatsoenlijke database hebben waarin je kunt zoeken of een collega de gevraagde schakeling al heeft ingescand...
Daarbij komt dat kopiëren uit onze ingebonden jaargangen niet optimaal gaat (vooral de tekst in het midden wil nog wel eens wazig zijn). Dus eigenlijk is het een noodoplossing.

Maar ja, wie gaat er nu ook een schakeling van meer dan 21 jaar oud (want vanaf 1990 hebben we het digitaal) nabouwen .
thijsbeckers

Postby petrus bitbyter » Wed May 11, 2011 12:00 am

thijsbeckersMaar ja, wie gaat er nu ook een schakeling van meer dan 21 jaar oud (want vanaf 1990 hebben we het digitaal) nabouwen .

Dat zullen er niet zo veel zijn, dus vaak zal het niet voorkomen. Ik denk ook dat de kosten niet opwegen tegen de vergoeding die je redelijkerwijs kunt vragen. Toch blijkt steeds weer dat er wel belangstelling voor die oude artikelen bestaat. Is er geen manier om ze te (laten) scannen en alsnog elektronisch beschikbaar te maken? Zijn er misschien vrijwilligers voor te vinden? Er zal niet veel geld aan te verdienen zijn, laat staan dat je er rijk van wordt, maar zo blijft een flink stuk elektronicageschiedenis wel toegankelijk. Ook voor jongeren. Op deze manier heeft Rob (Robbie) Hooft bijvoorbeeld met toestemming van de eigenaars alle nummers van Radio Blan op een CD gezet. Naar mijn inschatting zal deze informatie nog beschikbaar zijn lang nadat de laatste papieren versie is vergaan.

petrus bitbyter
petrus bitbyter

Postby Guest » Wed May 11, 2011 12:00 am

Destijds heb ik gescharreld in de pdf´s die Elektor op haar website aanbood en dit ontwerp viel in het predigitalis tijdperk, dus null op rekest. Om het de klantenservice voor te leggen heb ik nimmer overwogen.

En in die context bedoelde ik inderdaad dat Elektor niet zal staan te springen van enthousiasme vanwege de torrents en pdf's die "in the wild" op de internets leven.
Overigens heb ik het ontwerp (nog steeds) niet operationeel. Het stuk inwendig blik moet ik nog een keer regelen. Maar goed, na 21 jaar let ik niet zo op een jaartje meer of minder

Terugkerend op het oorspronkelijke verzoek, is HarryG nu inmiddels voorzien van een pdf?
Guest

Postby rhazejager » Wed May 11, 2011 12:00 am

Zojuist de pdf verzonden....

René Hazejager,
Kudelstaart.
P.S. Ik moet 'm nakijken ook problemen; wie weet een prijsgunstige voeding evt. kant en klaar?
rhazejager

Postby arjen h. » Wed May 11, 2011 12:00 am

thijsbeckers...en dan moet je weer een fatsoenlijke database hebben waarin je kunt zoeken of een collega de gevraagde schakeling al heeft ingescand...

Dat kan toch gewoon een netwerkschijf zijn met folder op jaargang en dan onderverdeeld in maanden? Zo doe ik het ook...
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby thijsbeckers » Thu May 12, 2011 12:00 am

petrus bitbyterDat zullen er niet zo veel zijn, dus vaak zal het niet voorkomen. Ik denk ook dat de kosten niet opwegen tegen de vergoeding die je redelijkerwijs kunt vragen. Toch blijkt steeds weer dat er wel belangstelling voor die oude artikelen bestaat. Is er geen manier om ze te (laten) scannen en alsnog elektronisch beschikbaar te maken? Zijn er misschien vrijwilligers voor te vinden? Er zal niet veel geld aan te verdienen zijn, laat staan dat je er rijk van wordt, maar zo blijft een flink stuk elektronicageschiedenis wel toegankelijk...

Het zou kunnen. Maar je bent dan als bedrijf afhankelijk van wat voor werk een vrijwilliger levert en stel dat er scans/bladzijdes missen, wie is dan verantwoordelijk?
Beste oplossing zou misschien zijn het auteursrecht vrij te geven, dan kunnen die paar mensen die dergelijke oude informatie nodig hebben daar vrij mee aan de slag. Maar vertel dat de baas maar ...

Arjen H.
thijsbeckers...en dan moet je weer een fatsoenlijke database hebben waarin je kunt zoeken of een collega de gevraagde schakeling al heeft ingescand...

Dat kan toch gewoon een netwerkschijf zijn met folder op jaargang en dan onderverdeeld in maanden? Zo doe ik het ook...

Dat zou wel kunnen. Maar er blijven haken en ogen aan zitten, niet om smoezen te verzinnen, hoor. Bijvoorbeeld de kwaliteit, die zal zeer waarschijnlijk niet consistent zijn. Of mensen daarover vallen, is natuurlijk ook nog maar de vraag.
thijsbeckers

PreviousNext

Return to Componenten