oud artikel 'dual power supply'

Zoeken naar onderdelen voor Elektor-schakelingen

Postby arjen h. » Thu May 12, 2011 12:00 am

thijsbeckersHet zou kunnen. Maar je bent dan als bedrijf afhankelijk van wat voor werk een vrijwilliger levert en stel dat er scans/bladzijdes missen, wie is dan verantwoordelijk?
Dit is een kwestie van in de voorwaarden vastleggen. Bijvoorbeeld net als vaak bij shareware wordt bepaald: "as is". Oftewel je moet het doen met wat het is.

thijsbeckersBeste oplossing zou misschien zijn het auteursrecht vrij te geven, dan kunnen die paar mensen die dergelijke oude informatie nodig hebben daar vrij mee aan de slag. Maar vertel dat de baas maar ...
Wie niet waagt die niet wint...

thijsbeckersMaar er blijven haken en ogen aan zitten, niet om smoezen te verzinnen, hoor. Bijvoorbeeld de kwaliteit, die zal zeer waarschijnlijk niet consistent zijn. Of mensen daarover vallen, is natuurlijk ook nog maar de vraag.

Beter iets dan niets is een oud gezegde geloof ik...
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby petrus bitbyter » Thu May 12, 2011 12:00 am

thijsbeckersHet zou kunnen. Maar je bent dan als bedrijf afhankelijk van wat voor werk een vrijwilliger levert en stel dat er scans/bladzijdes missen, wie is dan verantwoordelijk?
Beste oplossing zou misschien zijn het auteursrecht vrij te geven, dan kunnen die paar mensen die dergelijke oude informatie nodig hebben daar vrij mee aan de slag. Maar vertel dat de baas maar ...

Wie is de baas precies en wat is zijn adres? Ik wil het hem best vertellen.

Een andere mogelijke oplossing is het auteursrecht over te doen aan een persoon of bedrijf die/dat zich ten doel stelt deze informatie al dan niet digitaal en al dan niet tegen vergoeding beschikbaar te stellen. Dat kan niet zonder een stukje idealisme want veel winst zal het niet opleveren. Vooral niet omdat je er van uit kunt gaan dat wat eenmaal gedigitaliseerd is, als vanzelf via het internet vermenigvuldigd wordt. Dat gebeurt ook nu al (illegaal) met de andere digitale uitgaven. Maar de informatie ligt dan in elk geval niet alleen maar in hard copy te verstoffen op de Elektuur burelen.

petrus bitbyter
petrus bitbyter

Postby uncle_victor » Sat Oct 26, 2013 12:00 am

Heb in de opkuis van de zolder een compleet bouwpakket van deze voeding gevonden - niet gemonteerd.
Zonder schema wordt dit veel werk. En weg gooien is zonde.
En blijkbaar hebben "grote" muizen in mijn jaargang 1986 gezeten want maart ontbreekt (murphy)

Als ne nog ergens een scan van dit artikel hebt, zou ik een copy op prijs stellen.

Mvg.

luc at e2t.be
uncle_victor

Previous

Return to Componenten