Super nauwkeurige wandklok, elektuurlijk component DS3231

Zoeken naar onderdelen voor Elektor-schakelingen

Postby arjen h. » Sun Nov 17, 2013 12:00 am

Klokjes zijn voor de elektronica hobbyist altijd leuk en in het decembernummer staat volgens mij een interessant, zelf te maken, ook naar eigen ideeën aan te passen project, maar met (heb ik het idee) toch een moeilijk verkrijgbaar 'elektuurlijk' component: DS3132SN.

Wie een tip heeft waar deze te verkrijgen zijn, graag een berichtje hier.

Conrad, niet gevonden.
Dick Best, niet gevonden.
Farnell, klik, 7,59 euro
RS-Online, klik, 6,24 euro.
TEM, klik, 4,50 euro.
Distrilec, niet gevonden.
Digi-Key, klik, 8,28 euro.

Mijn tip is op ebay te neuzen.... ik laat nu een paar exemplaren uit Hong Kong komen voor 1,50 euro per stuk.'
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby petrus bitbyter » Sun Nov 17, 2013 12:00 am

Op dit moment heb ik de chip niet nodig maar ik ben altijd wel geïnteresseerd in de (prijs)ontwikkelingen rond dit soort chips. Daarom even op e-bay gekeken. Ook daar komen nogal forse prijsverschillen voor soms zelfs van één en dezelfde aanbieder naar het schijnt. Wil je ons te zijner tijd laten weten hoe het afgelopen is en of je de klok werkend gekregen hebt?

petrus bitbyter
petrus bitbyter

petrus bitbyterWil je ons te zijner tijd laten weten hoe het afgelopen is en of je de klok werkend gekregen hebt?

Tuurlijk!

Maar het kan nog wel even duren, met de IR ontvanger in het project ben ik er ook nog niet uit wat ik moet hebben. Zie deze thread.

Dan zijn er ook nog de displays, misschien ook 'Elektuurlijk'?
Alleen ga ik andere displays gebruiken en een eigen print maken, dus hier heb ik geen last van.'
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Arjen H.Dan zijn er ook nog de displays, misschien ook 'Elektuurlijk'?

Nog even gezocht....

Conrad heeft wel Kingbright displays, maar de SA15-11SRWA niet gevonden.
Farnell, klik.'
arjen h.
Moderator

Postby petrus bitbyter » Mon Nov 18, 2013 12:00 am

Die 1.5" displays zijn klaarblijkelijk niet zo gangbaar. Reichelt heeft ze niet, Distrelec ook niet. RS wel maar daar zijn ze zelfs iets duurder dan bij Farnell. Kleinere maten zijn er volop tegen heel gevarieerde prijzen, grotere zijn er ook maar gelijk veel duurder. CC types zijn wel wat goedkoper maar dat vraagt nogal wat aanpassing.

Ik bestel wel eens wat bij Farnell maar dat is hoogstens een paar keer per jaar. Je kon dus wel eens heel lang op een lift moeten wachten Verkijk je ook niet op de prijzen. Die worden ex BTW en verzendkosten vermeld.

petrus bitbyter
petrus bitbyter

Postby nieuw 2 » Mon Nov 18, 2013 12:00 am

1.5" LC led. 3$35 incl BTW. Zijn nog een ietsie pietsie helderder.

Ik heb er blauwe 4" vandaan.'
nieuw 2

Postby arjen h. » Thu Jan 16, 2014 12:00 am

Arjen H.Mijn tip is op ebay te neuzen.... ik laat nu een paar exemplaren uit Hong Kong komen voor 1,50 euro per stuk.

WERKT !!!'
arjen h.
Moderator

Return to Componenten