Luchtvaart-scanner januari 2013 - SA615D (SOIC-20)

Zoeken naar onderdelen voor Elektor-schakelingen

Postby vrossee » Sun Mar 17, 2013 12:00 am

Hallo,

Ik bouw de luchtvaart-scanner uit het januari/februari nummer 2013.

Ik vind echter geen distributeur die mij het mixer IC SA615D (SOIC-20 package) kan leveren per stuk of in kleine hoeveelheden.

Weet iemand hier raad?

Erik
vrossee

Postby petrus bitbyter » Mon Mar 18, 2013 12:00 am

Typisch een ontvanger waar ik ook in geïnteresseerd ben. Maar die chip is een probleem. Normaal kan ik daar wel aankomen - hoewel de kosten soms vrij hoog zijn - maar op dit moment wordt hij ook door grote jongens als Farnell en RS helemaal niet meer geleverd. Als ik ze in Amerika bestel, komt er bij een chip van nog geen $10,- een bedrag van $30,- aan verzendkosten. Zelfs als ik er twee bestel en de kosten kan delen, komt de chip toch nog op zo'n €20,- á €25,-. Ik zit dus eigenlijk te wachten totdat er een grote order langs komt zodat ik mee kan liften. Maar in deze tijd van bezuiniging zijn grote orders - in elk geval hier - heel zeldzaam. Het kon wel eens zijn dat er in dit geval van uitstel toch afstel komt

petrus bitbyter
petrus bitbyter

Postby nieuw 2 » Mon Mar 18, 2013 12:00 am

Is een obsolete part volgens Mouser.

UTsource is een mogelijkheid. Ook hier heb je uiteraard weer verzendingskosten. Gebruik je niet de Express methode, ik geloof dat het dan ook kan per gewone airmail. Toch weer wat goedkoper.

Is er geen pincompatibele variant die nog wel geleverd wordt?'
nieuw 2

Postby petrus bitbyter » Mon Mar 18, 2013 12:00 am

Mouser heeft een vervanger in SOT-163 behuizig maar niet op voorraad en het minimum aantal dat je moet bestellen, is niet opgegeven, dat moet je aanvragen. Als ik binnen afzienbare tijd een order voor Mouser zou hebben, zou ik daar moeite voor doen. Helaas zit het er niet in.

petrus bitbyter
petrus bitbyter

Postby boompje36 » Wed Jun 12, 2013 12:00 am

Ik heb dit onderdeel gevonden op ebay.
toen ik daar zocht op de partnaam, en zo vond ik een verkoper met de naam geely
Dit is een Italiaanse firma, maar wel betrouwbaar.
Ook de verkrijgbaarheid van de 27 mhz kristallen is een probleem, hiervoor heb ik wel een vervanger moeten zoeken.
Ik heb deze schakeling nu opgebouwd, maar heb problemen met de software voor de controller.
deze wordt aangeroepen vanuit een batchfile met het volgende commando.
@ECHO OFF
"C:\Program Files\Atmel\AVR Tools\AvrAssembler2\avrasm2.exe" -f0 "C:\@Projects\AirBandScanner\ASM\Airbandscanner\labels.tmp" -fI -W+ie -C V2E -o "C:\@Projects\AirBandScanner\ASM\Airbandscanner\Airbandscanner.hex" -d "C:\@Projects\AirBandScanner\ASM\Airbandscanner\Airbandscanner.obj" -e "C:\@Projects\AirBandScanner\ASM\Airbandscanner\Airbandscanner.eep" -m "C:\@Projects\AirBandScanner\ASM\Airbandscanner\Airbandscanner.map" -l "C:\@Projects\AirBandScanner\ASM\Airbandscanner\Airbandscanner.lst" "C:\@Projects\AirBandScanner\ASM\Airbandscanner\Airbandscanner.asm"
boompje36

Postby Guest » Fri Jun 14, 2013 12:00 am

Guest

Return to Componenten