Het Elektor forum gaat sluiten. Zie ook deze link. Vanaf vrijdag 15 maart is het niet langer mogelijk om in te loggen op het forum. Wel blijft de inhoud van het forum nog zichtbaar tot het einde van de maand maart. Per 1 april gaat het forum definitief uit de lucht.

Onderdelen accucentrale

Zoeken naar onderdelen voor Elektor-schakelingen

Postby plevrier » Thu May 31, 2007 12:00 am

Beste allen,

De accucentrale uit het laatste nummer van april lijkt me best een leuk project, zeker omdat de software naar eigen believe aan te passen is.

Nu heb ik de printen al besteld, evenals de controller, maar ik krijg het niet voor elkaar bij welke electronica zaak dan ook een compleet onderdelen pakket te bestellen.

Kan iemand mij vertellen welke electronicawinkel dat wel doet ?

Groet,
Pascal
plevrier

Postby xbake » Thu May 31, 2007 12:00 am

ik heb voorbije week het artikel ook met veel aandacht gelezen. Echter, met al die smd's enzo, kom je niet zo makkelijk aan de componenten.

Ik hoop er dus een beetje op dat elektuur hiervan een kitje maakt , met alle onderdelen in en tegen een leuk prijsje geeft. het enige wat je nog nodig hebt is ofwel een transfo met gelijkrichting en afvlakking, ofwel hang je hem gewoon aan je labovoeding .

er zitten inderdaad heel wat minder courante onderdelen in zoals de transistoren, spoel, ...

jij hebt natuurlijk al de printen+controller gekocht

Ik raad je aan de andere onderdelen te zoeken op:

Reichelt
Conrad
Digikey
Farnell
RS-Components

ambetante aan de zaak is dat je een minimum bestelbedrag enzo moet hebben bij veel van bovengenoemde ..

ik zeg het, duimen en hopen op een kit hiervan

mvg, bert
xbake

eventueel is het starten van een inkoop actie ook een mogelijkheid als zich (hier) genoeg mensen aanmelden
plevrier

Postby rembo » Thu May 31, 2007 12:00 am

Hoi,

hoop inderdaad dat er een onderdelen pakketje wordt aangeboden. SMD's bestellen in veelvoud van 50 enz. Erg vervelend en hierdoor wordt het nogal duur, waardoor de gehele schakeling oninteressant wordt om na te bouwen.

Zijn er trouwens simpele zelfbouw programmers (en software) te vinden om om de controller zelf te kunnen programmeren / de software aan te passen.!?

Lijkt me nuttig om een druppel laad functie in te bouwen.

Groet,
Rembo
-------------
rembo

inderdaad, dat mis ik wel in deze lader. Erg universeel, en o zo compact, maar waarom geen druppellaadfunctie

Ik ga er eens wat over opzoeken over die controller en over het eventueel zelf programmeren. Het plaatsen van een inkoopactie/samenkoopactie vind ik in elk geval wel een goed id, maar misschien eerst best even horen of elektuur hier geen kit van wil maken, altijd nét iets handiger lijkt me

grtzz..B
xbake

Ok we zijn een maandje verder. Zijn er mensen geinteresseerd ? Zo ja dan wil ik eventueel een IA starten en alle zaken regelen betreft de onderdelen. Ik heb echter nog geen idee wat de kosten zijn van de onderdelen samen.

Graag een mailtje naar pascal@levrier.nl of een berichtje in dit forum als je je wilt aanmelden voor de IA. Voor nu stel ik het opgeven open tot 15 mei.

groet,
Pascal
plevrier

hallo,

ik heb ondertussen de microcontroller kunnen samplen bij ST, je moet wel even uitkijken want er zijn veel van dezelfde types, maar dat is dus doenbaar, programmeren lijkt mij ook wel "te doen", maar een geprogrammeerde lijkt me altijd leuker, voor een prijsje welteverstaan.

Ik ben alvast ZEKER geïnteresseerd in een IA, er zijn teveel onderdelen waar ik niet kan aan kan geraken.

mvg, bert
xbake

Postby cheeta » Thu May 31, 2007 12:00 am

hoe kan je hem precies programmeren?

met een in ciruit programmer lijkt mij maar welke?
cheeta

ik vond op internet deze link:

http://www.spen-soft.co.uk/flashbash/flashbash.htm

lijkt me zeer te doen om er eentje te maken, alleen heb ik nu geen tijd wegens eindexamens
xbake

Postby cheeta » Thu May 31, 2007 12:00 am

gebruikt deze niet een geprogrammeerde st chip? wordt erg lastig bouwen dan als je eerst een geprogrammeerde st chip nodig hebt
cheeta

Next

Return to Componenten