Het Elektor forum gaat sluiten. Zie ook deze link. Vanaf vrijdag 15 maart is het niet langer mogelijk om in te loggen op het forum. Wel blijft de inhoud van het forum nog zichtbaar tot het einde van de maand maart. Per 1 april gaat het forum definitief uit de lucht.

CrescendoME

Zoeken naar onderdelen voor Elektor-schakelingen

Postby maccer » Thu May 31, 2007 12:00 am

Goedendag allemaal, ben net nieuw hier en ik hoef sedert kort niet meer te werken, kan ongegeneerd gaan hobbieën....
Heb plan opgevat de CrescendoME (uit april 2001) te gaan bouwen. Inzake drie kwesties:
- De voorgeschreven Toshiba FET's (2SJ201, 2SK1530, 2SK537) beginnen kennelijk stilaan wat schaars te worden, geen enkele door mij benaderde leverancier kon (of wilde?) complete setjes leveren.
Zijn er inmiddels vervangende nog wel goed verkrijgbare typen FETs bekend?

- De verschiltrappen aan de ingang, die gepaarde en tegen elkaar geklemde BC546B's resp. BC556B's. Heeft het zin die te vervangen door echte dubbeltorren zoals bijvoorbeeld SSM2210/2220 of 2SA1349/2SC3381?

- In hoeverre is in deze kringen enig zicht aanwezig op het fenomeen bogus (d.w.z. nep, counterfeit) transistoren. Heb daar zelf over enige jaren geleden mee van doen gehad bij een Sony TAF555ESII versterker, eindtrap met 2SA1386/2SC3619 defect. Een van de twee aangeschafte vervangers bleek een valse te zijn. Gaf een daverende klap en enige vervolgschade.

Met groet,
Maccer
maccer

Postby frans jonckers » Thu May 31, 2007 12:00 am

Beste Maccer,

BMM electronics verkoopt 2SK1530 voor Euro 5,87 evenals de 2SJ201. Internet adres is
www.bmm-electronics.nl .
Ook Display kan ze leveren, alleen veel duurder.
Ook ik ben van plan deze versterker te bouwen; laat eens van je horen over verdere
plannen, problemen en vorderingen op dit gebied.

Met de groeten van Frans
frans jonckers

Postby patrickr » Thu May 31, 2007 12:00 am

Ik heb een volledige set liggen van deze versterker met alle onderedelen en printplaten(zelf geetst)Alleen zonder trafo's en afvlakking.Doe deze mss wel weg als we over de prijs eens geraken.Reden is dat ik de Aleph30 en de ZV9 van Neson Pass ga bouwen.
patrickr

Postby mx1000 » Sat Dec 20, 2008 12:00 am

patrickrIk heb een volledige set liggen van deze versterker met alle onderedelen en printplaten(zelf geetst)Alleen zonder trafo's en afvlakking.Doe deze mss wel weg als we over de prijs eens geraken.Reden is dat ik de Aleph30 en de ZV9 van Neson Pass ga bouwen.

Met Gerard

Wil je de onderdelen apart verkopen, de printplaten heb ik al.
Groeten gerard.
mx1000

Return to Componenten