Het Elektor forum gaat sluiten. Zie ook deze link. Vanaf vrijdag 15 maart is het niet langer mogelijk om in te loggen op het forum. Wel blijft de inhoud van het forum nog zichtbaar tot het einde van de maand maart. Per 1 april gaat het forum definitief uit de lucht.

Zoek PIC code voor "RDS Decoder" (maart '96)

Zoeken naar onderdelen voor Elektor-schakelingen

Postby georgedb » Sat Jan 23, 2010 12:00 am

Ik heb het tijdschrift voor maart 1996, met daarin de publicatie voor de "compacte RDS decoder" (960050). De code voor in de gebruikte PIC (16C84) is echter op de website niet te vinden.

Sowieso, hoe kom ik aan een 16C84? Ik heb wel een 16F84A liggen, ook niet echt gangbaar meer, geloof ik, maar ALS ik de code heb, hoe krijg ik die dan in deze andere PIC.

Anderzijds is er vast nog wel iemand die zo'n oude PIC verkoopt via marktplaats, maar de behoefte aan de code blijft. Heeft iemand misschien ooit de voorgeprogrammeerde PIC gekocht en kan die een "dump" maken?

Ik had aan Elektor gemaild of er nog aan die code te komen was, maar die verwees naar de CD/DVD. Die heb ik zelf niet en het lijkt me ook overdreven om die voor alleen dit doel aan te schaffen. Een kennis heeft die CD wel, maar kon de code daarop niet vinden bij het artikel. Over die CD's, ik begrijp dat die het onder Windows 7 niet meer doen, klopt dat?
georgedb

Postby schueler » Sat Jan 23, 2010 12:00 am

Dit is recentelijk al aan bod gekomen hier in het forum.
( zoek eens op RDS in het forum )

Zie onder GEZOCHT: TDA7330 (RDS demodulator)

Ben'
schueler

Postby petrus bitbyter » Sat Jan 23, 2010 12:00 am

Die DVD heb ik probleemloos zien draaien op een laptop met Windows 7. Ook de .HEX-file met de inhoud van de 16C84 is makkelijk te vinden via het softwareoverzicht. Probleem is wel dat de sourcecode niet beschikbaar is. Overzetten naar een andere PIC is daardoor niet zo eenvoudig. Zover ik weet is de PIC16C84 de EPROM versie en de PIC16F84(A) de flashversie van dezelfde processor. Of ze ook 100% codecompatible zijn, weet ik niet. Aangezien je die PIC16F84A toch hebt liggen en als je hem ook nog kunt programmeren, kun je het natuurlijk proberen. Maar als dat niet lukt en als je die PIC16C84 nog geprogrammeerd en wel kunt bestellen, is dat vast wel de snelste, veiligste en goedkoopste manier om er aan te komen.

petrus bitbyter
petrus bitbyter

Return to Componenten