Het Elektor forum gaat sluiten. Zie ook deze link. Vanaf vrijdag 15 maart is het niet langer mogelijk om in te loggen op het forum. Wel blijft de inhoud van het forum nog zichtbaar tot het einde van de maand maart. Per 1 april gaat het forum definitief uit de lucht.

op zoek naar gegevens LM7854

Zoeken naar onderdelen voor Elektor-schakelingen

Postby swibertje » Thu Nov 26, 2009 12:00 am

ben op zoek naar gegevens over ( een pdf) ic LM7854 dit zou een ic zijn om een signaal te filteren dat op een gelijkspanning van 24v zit gesupperponneerd. dit wordt gebruikt in een miele wasmachine om centraal aan te sturen.
swibertje

Postby jeroen3 » Sat Jan 09, 2010 12:00 am

Hallo,

Het ic ken ik niet en ik heb ook geen datasheet kunnen vinden, maar normaal gesproken kun je een signaal van gelijkspanning filteren door het door een condensator te sturen. De gelijkspanning kan hier niet door en het signaal wel.

Jeroen
jeroen3

Postby msilvius » Sun Jan 10, 2010 12:00 am

Als het IC een nummer heeft dat begint met LM, dan komt het waarschijnlijk uit de koker van National Semiconductor.
Daarmee heb je een Google zoekterm meer.
Weet je zeker dat het typenummer goed geschreven is ?
Want een typenummer dat met 78 begint, suggereert eigenlijk dat het een spanningsstabilisator betreft.

Als ik dit in Google toepas, krijg ik alleen een pagina te zien van een onderdelen leverancier die beweert 'm te kunnen leveren (in verschillende versies wel te verstaan).
msilvius

Postby anneo » Sun Jan 10, 2010 12:00 am

Als het uit een Miele komt zou ik eerder zoeken in de richting van Siemens of ST (SGS_Thomson).Die LM heeft ooit inderdaad op NS gewezen ,maar ik ben al een hele serie LMxxxx tegengekomen in wekkers en wekkerradio's voor de led-klok,en die waren beslist niet van NS (eerder iets koreaans).Vroeger kon je aan het uitzicht meestal al weten waar vandaan,zilverkleurige bovenkant:Motorola,korrelig uitzicht:Texas,diep glanzend zwart:Toshiba, enz.
Dit helpt je niet echt vooruit maar je weet maar nooit.
Anne
anneo

Return to Componenten