Serieel component

Programmeren voor elektronici

Postby Guest » Thu May 31, 2007 12:00 am

Wie heeft er een component om een compoort aan te sturen? Wel een waarvoor niet betaald moet worden. Liefst met broncode naturlijk. Wel dient er een timer (met event) te zijn om ontvangen karakters te kunnen timen. Er staat best wel wat op het web, maar daar heb ik nog geen goed te gebruiken exemplaar gezien. Help.
Guest

Postby siggy » Thu May 31, 2007 12:00 am

De async professional toolbox is freeware geworden voor de VCL nu ze overgegaan zijn op Dotnet. Duidelijke en goed functionerende componenten.
Kijk op http://www.turbopower.com/
siggy

Postby Guest » Thu May 31, 2007 12:00 am

Helaas, deze site werkt niet. Nu heb ik wel async gebruikt, maar dit component ontvangt helaas niet. Wel kun je een terminal maken, maar daar heb ik niets aan. De terminal werkt overigens wel.
Guest

Postby boubou » Thu May 31, 2007 12:00 am

Async werkt perfect reeds gedurende vele jaren , het is de beste component die u kan vinden. Bovendien kan u gebruikmaken van het datapacket waarbij het eerste en laatste teken dat u ontvangt via de seriele poort . Vervolgend wordt automatisch een event gegenereert met als parameter een string waarbij alle karakters staan tussen begin en eindteken (eventueel begin en eindteken incluus.
boubou

Postby w.wortel » Thu May 31, 2007 12:00 am

Inmiddels gebruik ik Cport3.0 en dewe werkt naar tevredenheid. Het probleem is nu opgelos! Toch bedankt voor de reactie.
w.wortel

Return to 2005-01 t/m 12 Delphi-cursus