Discussieer mee!

Programmeren voor elektronici

Postby hinnie » Thu May 31, 2007 12:00 am

Willem,
Wat bedoel je met de blokgolf is niet stabiel ?

Het I2C klok signaal hoeft helemaal niet symmetrisch te zijn.
Het gaat er om dat tijdens de flanken van het klok signaal het data signaal stabiel is.

Elektuur heeft over I2C een boek in zijn assortiment.

Doordat ik geen scoop beschikbaar heb, zijn de timers experimenteel vastgesteld.

Als eerste heb ik een proefschakeling met 8 ledjes gemaakt waarmee ik de uitgangen zichtbaar maakte.

Ik wil mijn I2C bus uitbreiden met analoge inputs.

Van het bouwproject USB/I2C uit het december nummer van Elektuur heb ik de meeste spullen al verzameld en wil daar eigenlijk mee verder gaan. Helaas heb ik geen ervaring met het solderen van de SMD componenten vandaar dat ik dat nog even vooruit geschoven hebt.

Hinnie
hinnie

Postby r.c. van westen » Thu May 31, 2007 12:00 am

Ook ik heb begin Januari 2005 betaald en nog steeds 8 feb 2005 nog geen cd ontvangen

Weet iemand het email adres???
r.c. van westen

Postby walbeek » Thu May 31, 2007 12:00 am

Nou, hier nog een hoor. Na weken nog steeds geen CD-Rom.
walbeek

Postby lebru » Thu May 31, 2007 12:00 am

Hoi Hinnie,

Ja, het is nu gelukt om een nette blokgolf op dtr en rts te zetten.

Nu moet ik TX nog hebben, en dan kan ik de 3 signalen die ik nodig heb voor een stappenmotor gaan samenstellen.

Een boek over I2C heb ik wel, maar ik bedoelde eigenlijk een boek over Delphi waar deze zaken in staan.

Gr. Willem
lebru

Postby hinnie » Thu May 31, 2007 12:00 am

Willem,
De informatie over het aansturen van de comport heb ik gewoon gevonden in de borland documentatie. Hiervan heb ik ook geen boek.
Ik heb de besturing van een stappenmotor via de RS232/I2C port nu werkend. Als stappenmotor gebruik ik de motor uit een oude floppy drive.
Hinnie.
hinnie

Postby Guest » Thu May 31, 2007 12:00 am

zie hier: detlef.overbeek@ocon.nl of:
http://www.learningdelphi.info/indexNederlands.html
als we nu eens allemaal gaan vragen hoe het zit ??
flyer.
Guest

Postby seppe » Thu May 31, 2007 12:00 am

Hallo iedereen
ik heb mijn Cdrom Delphi7 al ontvangen maar nog niet betaald (aanstaande vrijdag ga ik dat wel doen).
Nu vindt ik het nogal moeilijk om aan een registratienummer te geraken om te instaleren,ik heb mij wel geregistreerd op de Borland site.
Weet iemand soms wat er fout is gegaan of heeft dat met die betaling iets te maken?
M.vr.gr. Seppe Belgié
seppe

Postby Guest » Thu May 31, 2007 12:00 am

Voor alle duidelijkheid willen we over het bestellen van de CD-ROM het volgende vermelden:

De CD-ROM wordt gemaakt en geleverd door de HCC Pascal Gebruikers Groep en ze doen hun uiterste beste om de bestelde CD-ROM's snel te leveren. Het kan zijn dat bij sommige mensen iets mis is gegaan. Als je na twee weken nog niets hebt gehoord, bel of mail dan even naar ze, je wordt altijd snel geholpen:
email: detlef.overbeek@ocon.nl
tel.: 030-6876981

Of kijk op www.learningdelphi.info

Op deze site staat ook een voorbeeld voor het verkrijgen van de KEY. Deze key heeft niets te maken met het bestellen of betalen van de CD-ROM, maar is iets dat geheel door Borland zelf wordt afgehandeld.

Redactie
Guest

Postby seppe » Thu May 31, 2007 12:00 am

Bedankt Elektuur redactie.
Alles is in orde gekomen met wat zoekwerk.
Ook het betalen met "IVAN en BIC code" was mij
vreemd maar ook in orde.
Vriendelijke groeten Seppe.
seppe

Postby walru » Thu May 31, 2007 12:00 am

Voor de mensen die ook nog op de CD-ROM zitten te wachten:

Ik heb de geadreseerde een email verstuurd en hij gaf aan dat hij mijn adres nog nodig had om mijn cd te versturen.

Wellicht dat dit bij meerdere het geval is.

Mischien dat hij zelf ook eens een kijkje kan nemen op dit forum en dat zelf even aangeeft.

Ik hoop dat ik hem nu mag ontvangen.
walru

PreviousNext

Return to 2005-01 t/m 12 Delphi-cursus