Sensorboard van Wheelie

Postby jan wortel » Tue Dec 01, 2009 12:00 am

Hallo allemaal, (waar zijn jullie??)

Ik zie dat dit forum druk bezocht wordt!

Toch heb ik een vraag voor wie hem leest.

Ik heb de Wheelie en heb nogal wat aanmerkingen ter verbetering van hard en software. Mechanisch heb ik al heel veel ter verbetering uitgezocht en verbetert, maar softwarematig (pech) kan ik niet schrijven maar heb wel de nodige ideeen ter verbetering van het balanceer en rijgedrag van de huidige versie (2.6)

Het begint wel met een stabiele mechanische opbouw die ook (Wheelie en berijder) samen de 140 kg (ca 40kg voor de Wheelie en de rest voor mij) kan torsen zonder dat de wielen afbreken of de banden plat staan (op de zijkant van de bandjes staat MAX. 55kg) Ahummm......
Ik durf er ook niet mee van de stoeprand af te rijden want dan breken ze volgens mijn ter plekke af.

Verder als belangrijkste punt merk ik dat het ding zo zenuwachtig is en dat ieder schokje zoveel NON informatie van de sensoren afgeven aan de processor dat deze het met de beperkte software het ook niet meer weet en op tilt gaat.

Zowiezo is de stroombeperking een groot struikelblok want max. 25 A is niet realistisch, immers kunen deze (togal te zwakke motoren) per stuk al meer dan 26A. En als je "remt"dan loopt de stroom (zei het kort) wel ff heel wat meer en dan gaat de begrenzing gelijk de fout in.
Immers kan de regelaar kortstondig veel meer aan dan 25A maar exacte gegevens heb ik niet.

En nu komt de vraag:

Is het niet beter om het sensorprintje "zwevend" op te hangen (lees monteren) bijvoorbeeld in Gel of op een andere manier zodat korte heftige schokken geelimineerd worden en de processor het een heel stuk makkelijker krijgt met het verwerken van de signalen?

Heeft iemand daar al aan gedacht of heeft men een andere mening hierover? Ik hoor het graag.

Ik ga het zelf ook uitproberen en met een scoop de signalen bekijken en hoop er wijzer van te worden.

Jan
jan wortel

Postby whiskey soda » Thu Aug 26, 2010 12:00 am

Hallo Jan,
De signalen van het sensor board zijn analog.
Deze worden door de micro behorlijk uitgefilterd.
Ik denk dat het geen zin heeft om het printje zwevend op te hangen
Wim
whiskey soda

Return to ElektorWheelie